Angående powercommander!

Bobb_y

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2006
Hoj
Yamaha r1 streetfighter
Försvinner programvaran i powercommandern om jag kopplar ur batteriet? Har precis ställt av min lilla hoj!

intressant det här med Powercommander.. hur pass stor skillnad gör det egentligen? Någon som har mätt detta? Inte bara fakta från reklam..

Som nämnts 1 milion gånger så beror effekten av att montera en PC på hur mycket övrigt du har ändrat på hojen.

På en standard hoj - med standard avgas/luft filter, etc - är det marginell skillnad.

Med helsystem, K&N filter, modifierad luftburk, + en del till (d.v.s. min hoj), så gjorde det massor med skillnad.

Nej jag har inte en r1 -98 längre....Nu så svajar man på en r6 -06...
Fick ut 110hk på däcket när jag installerade powercommander!
Har då Graves (inte helssystem) och ett sportluftsfilter...
Är det normalt att få ut 110 hk på däcket eller vad brukar man ligga?

ja där nånstans brukar det ligga med de grejerna du har på.

Om man monterar en powercommander så lämna in den till någon som köra & ställa den i bromsbänk. När jag monterade min (på en R1-04) så laddade jag först in kurvan som fanns på nätet tyckte att den gick bra sen lämnade jag in den så dom mappade den riktigt och fick över 13hk mer & ett mycket bättre register. lätt värt ett par tusen.

jag har ca 130 bakhjul men med akra helsystem kn filter, pc 3

Vad ger det på en CBR1000RR -04:A Med Acrapovic slipon och allt annat orginal eller får jag bara motorn att gå jämnare?

Någon som har monterat det på 1000RR -08? Funderar på att beställa...

Lite offtopic kanske...

Det finns väl andra fördelar än mer effekt med en powercommander också.
I mitt fall (jag kör litertwin) har jag hört att man kan få bort en del av dom nervösa ryckningarna i motorn med en standardmappad PC (asedd för min modell), men kanske inte så mycket mer effekt om man inte bänkar, byter pipor osv.

Rätt eller fel, vet inte. Men det är vad jag hört.

Pc 111

Haloj
Själv kör jag med Tuneboy på min Speed triple och där går man rätt ned i program enheten med hjälp av datorn. Det har gjort underverk med Speedyn. Då jag kommer troligen att köpa en ren banhoj nästa säsong undrar jag om det finns liknande till tex R1:or eller Gixxers som står på min önskelista...
Hade´

Haloj
Själv kör jag med Tuneboy på min Speed triple och där går man rätt ned i program enheten med hjälp av datorn. Det har gjort underverk med Speedyn. Då jag kommer troligen att köpa en ren banhoj nästa säsong undrar jag om det finns liknande till tex R1:or eller Gixxers som står på min önskelista...
Hade´

Tuneboy håller väll på att utveckla till sukkan men yamaha är det bara pc3 tror jag.

jag har ca 130 bakhjul men med akra helsystem kn filter, pc 3

Min r750 -00a gav 132 kusar på slangen,SAE med portad topp, tunnare toppackning. Ackra helssystem, öppet luftfilter.

Svårt att tro att en r6a även om det är en 08 ger så mycket effekt.
Då ligger den på ca 150 kusar i motor...

PC ger ingen effekt alls det är bara ett verktyg för att kunna justera luft/bränsleblandning samt en kunna justera tändkurvor...

Haloj
Hade´

har yama ingen orginal kitbox? Kan göra det du beskriver på min kawa, med kawas kitbox vill säga. Har ingen aning vad skillnaden i pris mellan kitboxar och PC är dock, kanske är hutlöst......men kan ju vara ett alternativ om möjligt.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage