Angående omlackering

Min kompis betalade 3000 för lack av alla kåpor+tank, med kvitto. Då va prylarna dock slipade innan. Lacken var volvos lazerblå och resultatet va utmärkt!
8 lök? nänä!

Ja,...det låter rimligt!,...dock inte tilltaget i överkant, men det beror kanske på vart i landet, och övrig konkurrens.
8K,..är absolut i högsta laget.

Förstår inte hur du kan räkna in vvs grejor i en plattsättares jobb.
Precis som att du skulle anlita en lackerare som även kränger däck o gör ett oljebyte när du lämnar in för omlack.

Nä, okej då!,...din viktigpetter, dock så finns det ju firmor som har helhets-koncept på sånna jobb och det var det jag tänkte på. Jag tog det bara som ett mkt grovt exempel för att försöka förklara för frågeställaren ang ett jobb från start till finish, och hur mycket tid det verkligen kan ligga bakom, fast det kan låta enkelt.....Tillbaka till ämnet tack!

Är 2000 för lack o underarbete av tank cuts o framskärm rimligt?...

-Ja, det är rimligt,...bra till o med om det är "vitt"

Last edited:
Jag betalde 3000:- med kvitto för min Chopper. Då var det ram, tank och skärmar. Han gjorde allt jobb: spackling slipning och lack. Och det var mycket jobb på att få tanken bra.

Nu senast betalde jag 2000:- med kvitto för en tank och 2 skärmar till HD bygget.

Mer ska man inte betala.

// Linus

Jag vet att det är mycket underarbete om slut resultatet ska bli bra, utryckte mig lite klumpigt. Hur många timmar behövs det för att lacka en sporthojs kåpor samt tank förutsatt att delarna kommer lösa?

tjaa,..det är så otroligt svårt o svara på, skiljer nog en hel del på vilken lackerare du frågar och hur prylarna ser ut.
Som du själv säger så är då 8-10K åt pipan för mycket,...om du har fått ett sånt bud så kan det bero på att lackfirman har mkt att göra och egentligen kanke inte vill ta på sig jobbet men ändå inte vill säga nej rakt i anskitet på en...då kan det vara så att dom drar en chansning med högt pris för att dom ska tycka att det ska vara värt att klämma in specifikt jobb mellan allt annat (spekulering)
Ring gärna runt o hör lite, det kan skilja sig en hel del!:tummenupp

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back