Angående Lelles Mc?

För några år sen så var det annat ljud i skällan, då var lelles det värsta stället på jorden och ingen förstod hur de kunde överleva.
Nu verkar det som att de har skärpt till sig?

För några år sen så var det annat ljud i skällan, då var lelles det värsta stället på jorden och ingen förstod hur de kunde överleva.

Med andra ord är det bra att ha personal som snokar runt bland kritiken på spårthåj punkt kåmm...

Krävdes väl att nån satte en kula i gubben så att han lärde sig vad ödmjukhet innebär.

http://www.mcnytt.se/nyheter/lelle-westin-berattar-om-pistolranet

Jag har blandade erfarenheter och upplevelser därifrån.

Jobbar en äldre kvinna i butiken (kläddelen), henne undviker jag som pesten. Hon har bra koll på vad det finns för prylar, men tror att försäljning handlar om att tjata sönder kunden alternativt höja rösten tills man ger upp. :rolleyes:

Lelles är ingen höjdare enligt mig. De har omotiverat höga priser och deras nonchalanta personal som inte är mycket tillmötesgående skapar inte något mervärde precis.
Detta gör att varjefall jag undviker Lelles så långt det går

Har egentligen bara gott att säga om lelles. Har köpt både kläder och delar där. Även servat nere i triumphhallen. Alltid bra bemötande. Ett extra plus i kanten till (jugoslavtjejen?) På kläder. Riktigt hjälpsam och trevlig!

Beställde lite grejer från dom förra året, hur smidigt som helst, trevliga på telefon var dom också! :tummenupp

Lelles är ingen höjdare enligt mig. De har omotiverat höga priser och deras nonchalanta personal som inte är mycket tillmötesgående skapar inte något mervärde precis.
Detta gör att varjefall jag undviker Lelles så långt det går

Jag hittar oftast saker där till samma priser som i utlandet? Fast då kanske det inte är senaste modellerna iofs...

En kompis till mig fick jobb hos Lelles på 80-talet och tyckte att det var skit. De anställde bara unga mc-intresserade grabbar till att sälja reservdelar och tillbehör. Eftersom såna grabbar jobbade för låg lön. Ägaren och hans familj var de enda som tjänade pengar. Min kompis sparkades efter ett år, på grund av risken att han skulle begära löneförhöjning. Då hade Lelles, enligt min kompis, blivit bojkottade av flera leverantörer på grund av obetalda räkningar.

Själv har jag bara positiva erfarenheter dock. Stort lager av kläder och reservdelar. Lång kö när man måste vänta bakom en hord 16-åringar som ska ha grejor till sina trimmade EU-mopeder, kan irritera. Men jag köpe en ny VFR där på 90-talet och fick utmärkt service. Per som sköter mc-försäljningen verkade vara den ende med gedigna kunskaper och han kollade ventilspelet gratis vid 1000-mila servicen. Jag tvekar inte att ge Lelles goda vitsord! Fast MC-kompaniet i Väring är ett strå vassare.

Åke

Jag beställde ett visir där 2009 och efter att jag ringt flertalet samtal till deras kundservice, så blev jag vänligt avsnäst med "ring inte oss, vi ringer dig".

Jag väntar fortfarande på samtalet och visiret... :gnissla

Har beställt en hel del grejer därifrån och "oftast" blir det rätt.
Beställer man vintertid så har dom troligen inte lika mycket att göra som dom har på sommaren och du får dina delar fortare än om du skulle ha beställt på sommaren?
Tydligen så är dom så underbemannade sommartid att dom skiter i telefonerna.
Så det bästa är att maila.

Ok la en beställning den 31 Maj hos dem. Inte fått något bekräftelsebrev eller dylikt.
Kan inte få tag i någon på företaget heller.. Har iallafall lagt ett mail nu så får vi se vad som händer!

Well, beställde lite RAM-mount prylar i januari månad förförra året. De dök inte upp förrän i början av juni. Pratade med dem i telefon en gång i mars månad, då skulle grejorna dyka upp inom "två veckor". Så bemanningen vintertid verkar inte heller vara speciellt väldimensionerad.

Beställt av dem några gånger, snabba leveranser men alltid något problem. Sakerna finns inte trots att det finns X antal kvar i lager och inget att byta med utan att betala mycket mer, senast fick hem en begagnad del till hojen, aldrig mer lelles för min del..

Kan ju börja med det simpla faktum att de svarar i telefon på Lelles:Bugar
(vilket verkar vara något väldigt skrämmande för alla andra reservdelavdelningar som pysslar med MC-delar)

De är tillmötesgående oavsett om det gäller en fjäder eller ett helt avgassystem från Akra:tummenupp

Snabba leveranser och raka direktiv.

Förmodligen den enda MC-handlaren som fortfarande håller fanan högt (I Sthlm) och inte sitter hemma och surar över "det där förbaskade Ebay" som bara stjäl alla kunder. :tummenupp:fakta

Back