Angående lägesenergin i toalocket.

Det snackas alltid om att ringen inte fälls ner då killar har varit på toan. Jag har dock funnit kvinnor såsom varandes de absolut största syndarna. Inte många som fäller ner locket inte!

Kommer ihåg en natt då jag tidigare under kvällen råkat fälla ner locket, i varje fall så knatar man in på toan och bryr sig inte om att tända. Det som händer är att man helt enkelt sätter sig på pungen om det är ett lock ivägen.
Inte så skönt... :D
(Detta beror på att man riggar doningarna för sittkissning i samma rörelse som man sätter sig ner, man behöver alltså inte ha hängpung.)

ft skrev:
2485071 Det snackas alltid om att ringen inte fälls ner då killar har varit på toan. Jag har dock funnit kvinnor såsom varandes de absolut största syndarna. Inte många som fäller ner locket inte!

Man ska ju inte fälla ner locket kom vi ju fram till. :tungan

Yabba skrev:
2484613 Sen kan man ju ha ett väldans morgonstånd, och då vette fan hur man ska göra för att få pisset dit man vill:confused:

Detta blir gärna en ond cirkel då man brukar få lite mysbanan av att vara pissnödig.:D

Last edited:
Yabba skrev:
2484613
Sen kan man ju ha ett väldans morgonstånd, och då vette fan hur man ska göra för att få pisset dit man vill:confused:

Stå på händerna!!!1

PalleP skrev:
2485334Man ska ju inte fälla ner locket kom vi ju fram till. :tungan

Man skall fälla ner locket. Det suger hårt att dyka efter rakhyvlar, telefoner, trimmerdistanser och allt annat som bara inte kan motstå en chans att falla ner...

Missvims skrev:
2484551
Har hört att man ska sätta fast ett klistermärke av typ en fluga i toan, då försöker killen träffa den och på så sätt blir det inte kiss överallt..är det sant att det funkar? Nån som testat??

Det räcker om det är lite bromsspår kvar på porslinet då kan man sikta på dom :tummenupp

ft skrev:
2485457 Man skall fälla ner locket. Det suger hårt att dyka efter rakhyvlar, telefoner, trimmerdistanser och allt annat som bara inte kan motstå en chans att falla ner...

Instämmer fast ändrar till halsband, örhängen, parfymflaskor med mera...

När jag är ute på kalas ibland händer det att drycken man intagit vill ut. Då brukar jag och mina kompisar göra "piss-tricket". Detta är väldigt roligt. "Piss-tricket" bör och får endast göras i en pissoar för att uppnå rätt effekt. Det blir roligare om rummet inte är tomt och någon ser dig göra just "piss-tricket" och genast känner igen sig i dess anrika utförande. "Piss-tricket" går till på följande sätt:

1. Bli kissenödig
2. Gå till toaletten
3. Placera dig själv med ansiktet och kroppen vänd mot pissoaren
4. Ställ dig bredbent
5. Drag ner gylfen (alt. knäpp upp knapparna)
Och nu det svåra:
6. Lossa livremmen (eller gå direkt till 7 om du saknar detta materiel)
7. Drag ner byxorna till anklarna
8. Inled böjposition
9. Extendera ryggen till en halvmåne med syfte att få huvudet och hälarna så långt bak du kan få dom
10. Håll i verktyget med höger (vänster hand för vänsterhänta) hand och sikta rakt fram
11. Bli utskrattad och stolt

Du kommer nu märka följande:
En otrolig mängd urin stänker på dina lår och din hand som du jobbar med. Det rinner sedan ned för dina knän och in i dina byxor som ligger skålformade runt dina anklar.
En hel massa folk kommer skratta åt dig och med dig. För visst är det så, när föräldrarna rastar sina barn i skogarna eller parkerna, då är det brallor ända ner, ryggen böjd, släpp loss. Detta ska vi inte glömma utan ta med oss i hela livet.

Glöm nu allt det jag har sagt och tänk på när du kissar i pissoaren normalt nästa gång. Det stänker ju inte direkt mindre urin för att dina jeans är i vägen? Och tänk sen på hur ofta du tvättar dina jeans? Inte så fräscht kanske.

Ha en trevlig kväll!
MVH
Bobby

Olsson skrev:
2485470 Det räcker om det är lite bromsspår kvar på porslinet då kan man sikta på dom :tummenupp

Bromsspår alltså...det är det som gäller??
Eller är det bara nåt att sikta på som är det viktiga...bromsspår kändes inte som nån hit att spara på:arsele

Tror vi behöver lite bilder i tråden :D

Hardrock Ragge skrev:
2485684 Vad som e klart som korvspad att man gör bäst i att såga bort locket helt o hållet! Då har man ju kommit halvvägs till den ultimata ej-slösa-energi-på-lock-o-sits-toan! :näsblod

Tyvärr är du lite sent ute då någon föreslog att bygga frisbee av locket av samma anledning. :pannkyss

Mrs. Laphroaig skrev:
2485538 Instämmer fast ändrar till halsband, örhängen, parfymflaskor med mera...

Jag har ännu inte tappat något i en toastol som inte bör vara där i.
Men jag har bara bott i lägenheter/hus där tronen är placerad förhållandevis långt bort från handfatet.
Detta är enligt min nya teori avståndet till handfatet som är boven i dramat.
(Du kan ju förstås inte ha din kullagerkulsamling på en hyllan över toastolen, det är till att utamana Murphys lag lite väl.)
Så för att slippa bli duschbajsare eller lockfällare så ska man i jakten på sin nya lägenhet kolla in stol-handfat avståndet.
Eller sätter man upp en skärmvägg.

Ska gå och göra piss-tricket nu hej svejs.

Vilken skittråd. :yoparty

Last edited:
Missvims skrev:
2484551 Har hört att man ska sätta fast ett klistermärke av typ en fluga i toan, då försöker killen träffa den och på så sätt blir det inte kiss överallt..är det sant att det funkar? Nån som testat??
Jag skulle gärna kissa på ett klistermärke som det stod FORD på... :tungan

Pissa i handfatet eller duschen. Helt klart den enklaste lösningen på problemet. Dessutom kan du ju använda köksvasken om inte toaletten är ledig. Lyx. :tummenupp

Ett tillägg till hur man pissar i pissoaren.

Man måste pissa snett (åt sidan) annars stänker det ju på sig själv. Om du pissar åt sidan träffar du någon annan ;) eller iaf kommer mer i pissoaren.

PalleP skrev:
2483788 En kvinna undrade varför män lämnar toalocket uppe efter uträttat ärende.
Så jag tänkte att medans jag ligger här och nyktrar till så kunde jag avhandla det här med toalettlocket/sitsen en gång för alla.
/Patrik, forTfarnaDe iNte nyCkter.

Dagens garv :tummenupp

Jag förstår inte folk som tjafsar om toalocket. Riktigt onödigt.
Brukar ta för vana dock att fälla ner även övre locket, eftersom det kan trilla ner saker som redan här har diskuterats.

Jag är stark och uthållig, så jag fäller upp och ner toasits/lock varje gång.
:)

Locket ska vara nere när man spolar, annars får man en fin dimma av avföring och urin som lägger sig på saker och ting i badrummet. Det var ett program på tv där de undersökte saken närmare och kom fram till tämligen äckliga resultat. Det finns mer än en anledning att tandborsten ska stå inne i badrumsskåpet ;) Samma sak om man står upp och pinkar, det räcker inte med att träffa rätt, det slår upp små små droppar som lägger sig på toaletten, vägg och golv m.m. Lagom mysigt...

Det är faktiskt renare att gå ut och klubba bakom en gran :tummenupp

Här bär man hem stora tunga matkassar för jämnan, och så blir det bara skit av alltihopa endå. :4skrika :6surkart

TomK skrev:
2487746 Locket ska vara nere när man spolar, annars får man en fin dimma av avföring och urin som lägger sig på saker och ting i badrummet. Det var ett program på tv där de undersökte saken närmare och kom fram till tämligen äckliga resultat. Det finns mer än en anledning att tandborsten ska stå inne i badrumsskåpet ;) Samma sak om man står upp och pinkar, det räcker inte med att träffa rätt, det slår upp små små droppar som lägger sig på toaletten, vägg och golv m.m. Lagom mysigt...

Det är faktiskt renare att gå ut och klubba bakom en gran :tummenupp

Programmet heter mythbusters och de kom fram till att det var mer kolibakterier på tandborsten de hade i köket än det gänget de hade på toan.
Och i köket har man ju massor av grejor man stoppar i munnen dagligen.
Fast du kanske såg ett annat program som kom fram till andra resultat.

Fast som sagt skita ett par tre kilometer hemifrån torde vara det ultimata.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg