Satt och läste en tråd om mc stöld och tänkte då att jag måste dela med mig om vad jag har råkat ut för. Det gäller ju dock inte mc men man kan ju ändå få en inblick i polisens arbete.
Detta är ett tidigare inlägg av mig i ett bilforum.
Detta är ett tidigare inlägg av mig i ett bilforum.
Zilver skrev:Fy fan för detta rättsamhälle. Som ni säkert vet hade vi ju inbrott i verkstan för någon månad sen (RRK) då jag blev av med mina tryck dellorto 40 med allt tillbehör + en wastegate till en volvo. vid en husransakan hittades hälften av sakerna insug och förgasarna. plenum och wastegaten är borta.
nu ligger förgasarna på polisstationen och väntar på att få komma ut under huven, men oj då där kommer problemet.
tjuven hävdar att har köpt dessa för länge sedan och därför måste jag överbevisa att dom är mina.
och vi är fyra personer som varit och identifierat förgasarna, dom är mina för det finns ett flertal saker på dessas som är näst intill unika. (kan inte säga vad som ni säkert förstår) alla fyra har oberoende av varandra pekat ut dessa unika detaljer. Jag har visat kvitto och foto som är tagna i hemma hos mig. och jag har till och med lämnat in färgburken för ett färg prov som visar vilken färg insuget är lackat med. även denna är unikt framtagen till en viss kund där jag jobbade. jag vet ju till och med hur dom är bestyckade. Hittade ett gamalt mail från den jag köpte dessa saker av och fick tag på honom och även han är förhörd av polisen och hävdar även han att det är mina, han hänvisade till fyra specifika deraljer.
Men när jag frågar polisen om jag kan få ut dom snart så får jag till svar
-men du, vi måste ju överbivisa att det är dina.......
SATAN vad förbannad jag blir
och det värsta va när jag sa till snuten
-klarar man sig om man hävdar att man ägt sakerna förrut så ska jag med börja med lite kvällsjobb
han svarar
- ja du kommer väldigt långt i alla fall.
oj oj oj vad skall man säga. till saken hör också att tjuven hävdar att han haft dom på sin 140:a som han ägt förrut. och ni som vet vad jag kör eller förstår vad jag menar så måste ju den gått bra :twisted:
jag kommer att få ut grejorna men det kan ta upp till fyra månader för åklagaren att skriva av dom från fallet....... så dom kanska kommer på plats tills nästa israce.
så därför förblir min undertext denna..