Angående enduro och landsväg.

Jag betalade 3500/år halv försäkring för min gamla wr400 -99 via LF.
Den stod på mig och då var jag 22år gammal.
Han som hade den innan körde runt utanför gbg med den och den är e-reggad, han hade blivit stoppad flera gånger sa han, "visade bara upp medlemspapper för en klubb och reg. bevis" sen sa polisen något i stil med "jaja, åk till träningen du".

Så länge man inte burnar/stajlar runt på stan kl 23 på en lördag ska det att vara lugnt.

Gällande försäkring så har den sk enduroförsäkringen försvunnit på många bolag, istället tecknar man en vanlig eller en "offroadförsäkring".
LF har en speciell för Yamaha som är billig.

Gällande regler mm kan man kolla på www.svemo.se.

Att Lv-regga en enduroreggad cykel faller oftast på ljudnivån om man inte kan köpa ett Lv-kit från en återförsäljare komplett med intyg, oftast är det billigare/enklare att köpa färdigreggad. Vissa modeller är i princip omöjliga att Lv-regga.

Barrett skrev:
Kolla först vad försäkring för e-reg + license kostar & jämnför med LV-reg försäkring. Jag har ingen personlig erfarenhet av det, men en bekant fick hutlösa premier på e-reg & helt ok pris vid lv-reg.

Nu har jag inte dom exakta siffrorna här på jobbet men licensen kostar c:a 1200kr/år och jag tjatade till mig en offroadförsäkring av en snäll tant på LF för c:a 3500/år halvförs.

Köp min :)

/Peter

Edit: halvförs

Det blir nog en Honda Xr400 eller en Xr600 som är landsvägsreggad.
Har bara hört gott om dom hondamodellerna. Verkar ju hålla väldigt bra och ha en bra prestanda.
Ska ringa runt och jämföra priser på offroadförsäkringar idag. Kanske kan få den under Ifs hondaförsäkring...

Empa skrev:
Jag betalade 3500/år halv försäkring för min gamla wr400 -99 via LF.
Den stod på mig och då var jag 22år gammal.
Han som hade den innan körde runt utanför gbg med den och den är e-reggad, han hade blivit stoppad flera gånger sa han, "visade bara upp medlemspapper för en klubb och reg. bevis" sen sa polisen något i stil med "jaja, åk till träningen du".

Så länge man inte burnar/stajlar runt på stan kl 23 på en lördag ska det att vara lugnt.

Det blir en lv-reggad direkt. Vill ha möjligheten att kanske slänga på ett modardkit någon gång. Och då blir det nog en del stadsåkning.

jag betalar 1900kr per år(halv) för min xr600 i sundsvall :tummenupp
de tycker jag va hyfsat

sen att jag e toknöjd med den e oså bra :yoparty

o med motardisar o annat krafs har jag betalat 27 tusen allt som allt. då har jag endurodäck endurodubbade däck o motardfälgar....
börja bli ett gäng i den här stan oså :rofl

Fudpucker skrev:
Det blir nog en Honda Xr400 eller en Xr600 som är landsvägsreggad.
Har bara hört gott om dom hondamodellerna. Verkar ju hålla väldigt bra och ha en bra prestanda.
Ska ringa runt och jämföra priser på offroadförsäkringar idag. Kanske kan få den under Ifs hondaförsäkring...

Klokt val!
Är inte de värsta maskinerna men finns hur mkt eftermarknadsprylar att köpa,sen håller dom nog tusan längre än en själv åsså! :)
Köpte själv en helt ny för ngr år sen...hade man inte vart så ombytlig av sig hade den blivit kvar!Blir säkert en till när jag får råd igen...
Offroad-åkning är hur kul som helst!

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...