angående effekten på min o andra hojar

ang körkåt

har kör nog me duccen bara för att den e den som gör mig körkåt om ja nu får igenom decibelen:yoparty
 
Ett väldigt bra råd till dig är som jag brukar säga till nyblivna Rossis. Gör det enkelt för dig. jag tror att köra Ducce är betydligt svårare att åka fort med än tex en R6. Dels pga att om du hoppar av banan blir det svårt med delar vilket inte en räjshelg går ut på att leta efter. Vidare är det inge kul att bli frånåkt pga sämre hk. Jag själv lever ju inte som jag lär då minna 3 år har varit på Honda vilket jag tror är en stabilare men lite svårare hoj (detta bär mig i mot att ekänna) men om man kollar tex tester så ligger Hondan ca 1 sek efter vilket torde innebära att med två lika sunkiga Rookies åker den ena ca 1sek snabbare med tex Yamman. Dock har jag har trifts väldigt bra på dom. Här kommer ju en annan aspekt in. Trivs du på Duccen är det möjligt att du kör fortare på den därför, men jag tror inte det är troligt.

björn
 
hallå ja

mitt dilemma är att jag fastnat för märket ducati:yoparty vet tyvärr att effekten skiljer rätt så drastiskt men hur mkt e det egentligen? tror min 748a har ca 90 på bakhjulet(förhoppningsvis drygt) vad har era hojar på en bänkning? funderar på att köpa en slit o släng r6 istället men undrar om det e lönt:va

jag körde rookie 06 med min kawasaki 98års modell som har 107hk på veven.. vet inte riktigt hur mycke d blev kvar för bakhjulet.. men jag plaserade mig som bäst tia så d e inte omöjligt för dig att plasera dig bra bara du trivs ned hojjen.


go for it man:yoparty
 
Tråkiga med Ducce och andra V.motorer är att man inte känner farten lika mkt.
Du kollar på mätaren och där står 160 och skylten säger 90.. du trodde du körde lagligt ;)
En R1:a R6 osv... känns att man kör 160 det är ettrigare och farten känns då snabbare när den är snabbare.

Alltså kör man lagligare men snabbare än en Twin :D
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top