angående effekten på min o andra hojar

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Ort
skåneland
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
hallå ja

mitt dilemma är att jag fastnat för märket ducati:yoparty vet tyvärr att effekten skiljer rätt så drastiskt men hur mkt e det egentligen? tror min 748a har ca 90 på bakhjulet(förhoppningsvis drygt) vad har era hojar på en bänkning? funderar på att köpa en slit o släng r6 istället men undrar om det e lönt:va
 
Ducati köper man för vridmomentet som ligger högre än R6 över hela effektkurvan, även om man jämför gamla goda 748 med R6 2005. Dessutom börjar vridmaxet på Ducatin redan vid 5k rpm och håller i sig stadigt ända till 11,5k. Jag tror att det tillsammans med brembo bromsarna och den låga ofjädrade vikten (machesini) gör att varvtiderna blir lägre med Ducatin och att den är en roligare hoj att köra.

Däremot är jag själv svag för en rad4 ylande på 14000 varv, men ingen R6 för mig tack. :)

Djävligt snygg hojj du har, eller hojjar. Damn! :yoparty

/M
 
Nja. Min STD R6 -05 hade 101 hk SAE.
Med helsystem, filter, pcIII och tunnare toppackning hade den 111,3 SAE hk.

Har för mig att den lågt högt till effekt mässigt STD600 -05.
 
2748689 Ducati köper man för vridmomentet som ligger högre än R6 över hela effektkurvan, även om man jämför gamla goda 748 med R6 2005. Dessutom börjar vridmaxet på Ducatin redan vid 5k rpm och håller i sig stadigt ända till 11,5k. Jag tror att det tillsammans med brembo bromsarna och den låga ofjädrade vikten (machesini) gör att varvtiderna blir lägre med Ducatin och att den är en roligare hoj att köra.

Däremot är jag själv svag för en rad4 ylande på 14000 varv, men ingen R6 för mig tack. :)

Djävligt snygg hojj du har, eller hojjar. Damn! :yoparty

/M
Vad konstigt att Ducati 748/749 egentligen aldrig lyckats vidare bra i svenska klasser.... Senaste som körde 749 med framgång var Nicolai Sörensen 2004.
 
2748640 hallå ja

mitt dilemma är att jag fastnat för märket ducati:yoparty vet tyvärr att effekten skiljer rätt så drastiskt men hur mkt e det egentligen? tror min 748a har ca 90 på bakhjulet(förhoppningsvis drygt) vad har era hojar på en bänkning? funderar på att köpa en slit o släng r6 istället men undrar om det e lönt:va
Kör med det du trivs med men det finnsju nackdelar att köra Ducce.
En stor nackdel är att det inte är andra som kör den vilket gör att du får svårt att få tag på delar i depån. Delar till R6.or finns det ju i drivor tex.
Lycka till!
 
Vad konstigt att Ducati 748/749 egentligen aldrig lyckats vidare bra i svenska klasser.... Senaste som körde 749 med framgång var Nicolai Sörensen 2004.

Man bör även tillägga att 2004 var det Standard 600och då hade ju duccen en stor fördel med att ha öhlins, medans övriga fältet körde med original fjädring.

Synd att det körs så lite tävlingar med twinarna (bortsett från BOTT) men det blir ju i alla fall lite Aprilia hojar i Pro Superbike och "vanliga" SBK i år. Skall bli kul att se hur de står sig.
 
hallå ja

mitt dilemma är att jag fastnat för märket ducati:yoparty vet tyvärr att effekten skiljer rätt så drastiskt men hur mkt e det egentligen? tror min 748a har ca 90 på bakhjulet(förhoppningsvis drygt) vad har era hojar på en bänkning? funderar på att köpa en slit o släng r6 istället men undrar om det e lönt:va

Min 748 SP hade 104 pållar på bakhjulet.
 
kanon kanon kanon

:yoparty ja e kanske lite för mesig för detta men tjena va ja blir glad när folk svarar o med sån öppenhet osv osv, detta har ja saknat, testade ju på för ngr år sedan rookie 600 o nu kommer man ihåg vad man trivdes mest,...depåfolket som man kan dela erfarenheter med o allt runt omkring,positiv stämning o energi= coooooolt....får se vad pengar o framtiden utvisar men ett gästspel blir det kanske :tummenupp
 
hallå ja

mitt dilemma är att jag fastnat för märket ducati:yoparty vet tyvärr att effekten skiljer rätt så drastiskt men hur mkt e det egentligen? tror min 748a har ca 90 på bakhjulet(förhoppningsvis drygt) vad har era hojar på en bänkning? funderar på att köpa en slit o släng r6 istället men undrar om det e lönt:va

Du kör väl inte hoj på pappret eller?
Skaffa nåt som får dig att bli körkåt och skit i alla andra! :tummenupp
 
Haha!! har jag inte sagt.. handlade tråden om Rookie 600 är jag ju OT.
Men jag tyckte mig läsa i trådskaparens post att det handlade om effekten i hans/andras hojar.. :confused:

Rookie-sektionen i rejsforumet. Finns stor risk att en tråd om Ducce 748 / R6 då gäller Rookie 600 ;)
 
Polarns R6á -04 vi körde ERF med had 98Hk på slangen med endast slip-on.
Han körde ett par rookie race med den också.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top