Angående A1

Stalk

MEH
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Snart Ktm 125
Hej,
Snart skall ajg ta körkortet och jag undrar bara lite grejeor.
Jag bor i Göteborg och skulle vilja veta vilka skolor som är bäst, hur mycket får man räkna med att betala. Har kört cross-moppe i ett år så jag kan ju det mesta, så jag behöver nog inte ta allt för många lektioner.

(jag har sökt, men hittade inget)

Tro mig, det finns mycket du behöver kunna för att klara uppkörningen som du inte lärt dig genom moppen...

Har du åkt mycket trafik? Det är ju det som är det svåra. Konbanan är ju inga problem med en liten 125a.

Att du åkt mycket moppe är både ett plus och ett minus...

Jag fick träna massa mil för att få bort beteenden som att ligga på kanten (låter enkelt men...)
Dock är ju växlingen ett plus att kunna.

Jag fick träna massa mil för att få bort beteenden som att ligga på kanten (låter enkelt men...)

Vara försiktig på gasen är en av de grejeorna man får tänka på. Jag minns första gången jag skulle köra min fiddy, jag slutade upp på ryggen efter 2 min körning.

Testa med att söka på kostnad körkort så ska du nog kunna hitta en HEL del... :tummenupp

Omöjligt att svara på frågan, finns allt från bara ettpar tusen till tiotals tusen. Dessutom tror jag inte du "kan det mesta" bara för du kört moppe. Självklart kan du hantera hojen med växling etc. glöm inte därpå stadskörning, kurvtagning, krypkörning och allt annat man måste kunna...

Lycka till :)

Håller med, det var svårt
Man tror ju att det är en skitsak, men ack så irriterande :tungan

Sen typ att titta åt båda sidorna vid järnvägsövergångar tog också ett bra tag innan jag lärde mig det då jag alldrigt tänkt på att det kunde komma tåg när bommarna var uppe :MF
:hihi

@ trådskaparen, Lycka till med ditt körkort =)

Sök på: Körkort 2006, Körkort 2007 och Körkort 2008.

tyverr får du nog räkna med att ditt crossmoppe åkande inte hjällper så mkt =) d e alla jävla skyltar som e jobbigate. men lär du dig snabbt så behöver du väl itne så många lektioner

tyverr får du nog räkna med att ditt crossmoppe åkande inte hjällper så mkt =) d e alla jävla skyltar som e jobbigate. men lär du dig snabbt så behöver du väl itne så många lektioner

Växling har jag inga problem med, jag har ju tagit moppekort så några få skyltar kan jag.

För att vara ärlig så tror jag inte moppekort är mycket värt...

jag gick på en teori kurs som varade i typ 10 veckor eller vad det var, med 1 lektion varje vecka.. hela paketet gick på 1600 kr inklusive böcker och syntest, plus en jäkligt bra lärare :D efter det så var jag rätt hajj på hur man skulle bete sig i trafiken osv skyltar å allt detdär :tungan det är vad jag rekomenderar att gå :tummenupp
sen efter man hade gått kursen och medans man gick den så var det fritt att komma å gå och göra massor utav test dom hade i permar, som man rättade själv och sådär.

gick eu moppe körkorts grejjen för ett år sedan, det är inte något direkt man kan jämföra med, då man kan göra eu kortet över en helg..
det ända jag lärde mig där var lite skyltar och vart man skulle plasera sig annars så var det inget speciellt :näsblod

men iallfal gå in på en kör skola och fråga efter priser och så :D lycka till

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back