Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Så du kör inte Windows då antar jag för det är ju varken hög prestanda eller lågt pris?
Att se ner på "motståndargruppen" är det endast du som gjort och jag ser endast ner på dig för att du inte har några egna åsikter utan endast har tagit åsikter av en datoranalfabet morbror efter två supar.
Det framgår tydligt att du inte provat en mac-dator och faktiskt gett det en chans. I min mac finns inget som är form före funktion och filförvaringssystemet ser nästan identiskt ut med det i Linux av nån anledningrolleyes
. Jag gissar att du även föredrar Windows XP framför Windows 7.
Skulle det vara svårt att en enda gång i mac/pc-debatten använda sig av "jag tycker ... för att" istället för att försöka dumförklara alla andra bara för att man har andra preferenser?
//Skrivet från min hembygda PC med Win7, dubbla skärmar och värstinggrafikkort.
Kör en gammal instans av XP eftersom Vista var fullt av buggar på den tiden jag köpte datorn. Tog installations-cd:n som medföljde i ett datorköp för länge sen så det kostade gratis

Ser inte ner på någon, folk får gilla precis vad fan du vill. Har endast motivierat mina åsikter med att "Jag tycker att det är dumt att behöva betala för design när det är funktion jag är ute efter"

Och varför har jag inga egna åsikter för, har ju gett dig massor av skäl till att jag inte gillar mac?

Som sagt, jag har aldrigt ägt en. Men jag har tvingats använda mc så pass mycket att jag skyr eländet som pesten. Nu vet jag inte hur linux-systemet ser ut, men på de macar jag testat har det fan varit helt omöjligt att hitta och flytta runt filer. Allt behandlas ju av underprogram som iTunes och liknande, tycker det är bra mycket krångligare än ett enkelt mappsystem som låter en göra precis som man vill...
Som sagt, jag tycker att mac är sämre än Pc eftersom de är krångligare att använda (för mig som är van vid PC och windows) samt för att man får betala extra för något jag inte bryr mig ett jota om, (dvs design). När jag letat datorer på nätet har det allmänt varit så att man kan sortera efter hårdvarupreferenser och jämföra datorer, och varje gång jag kollat har macmotsvarigheten till PC (dvs jämförbar hårdvara och prestanda) varit bra mycket dyrare, och jag är inte beredd att betala mellanskillnaden bara för att macen eventuellt är snyggare än PC:n. Vidare så trivs jag som sagt inte med upplägget och användarsystemet, och dessutom så har det blivit lite av en sekt över macanvänderi...

Så, har jag motiverat tydligt nog varför jag inte gillar mac?