Android på windows mobile

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
Nån som vet om det finns program för att köra "appar" i en windows mobil, närmare bestämt en samsung omnia.
Börjar bli lite less på att det kommer program till ipone och android från alal håll o kanter men inget till win..

Jag har hittat att man kan boota med android men jag vill bara köra androids program under windows

Jag har en HTC Touch Pro som jag testade att lägga android på flash:en (och precis som du säger boota den vägen).
Allmän funktion var bättre med den som android. Det som var sämre var boot-tiden, att klockan drog sig och att batteriet laddade ur snabbare.

Jag körde så, men tröttnade på att vakna 15min för sent så jag fortsatte köra windows efter det (fick inte installera appar för att autokorrigera tiden heller av någon anledning).

Detta är dock enda sättet jag vet som går, jag använde denna: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1171070

Anledningen till att det inte släpps appar för WinMob är att MS stängt uppladdningen. Det är bara WP7 som gäller nu.

De har stängt uppladdningen av nya appar från utvecklare.

Just nu känner jag mig lite bakom flötet men vem som helst kan väl göra ett program till windows mobile och sen släppa det ?
tex swedbank har släpt till android och iphone, menar du att det finns något som hindrar dem från att göra ett prgram och släppa det med?:(

Just nu känner jag mig lite bakom flötet men vem som helst kan väl göra ett program till windows mobile och sen släppa det ?
tex swedbank har släpt till android och iphone, menar du att det finns något som hindrar dem från att göra ett prgram och släppa det med?:(

Windows Mobile är det gamla systemet och det slutade på version 6.5 - om du har det är det dags att antingen köpa ny lur eller boota Android i den. Om det är så att du har en Omnia 7 så har du Windows Phone 7 i det och då har du tillgång till Marketplace. Eftersom jag la ned min HTC Trophy i december till förmån för en iPhone 3GS så har jag ingen aning om vilka appar som nu finns men det var av just den anledningen som jag inte pallade ha den mer. Bara Handelsbankens app till iOS/Android gjorde bytet värt det.

Får väl ge mig på android i luren, tycker det är lite slöseri att byta telefon bara för att programvaran lämnar mer att önska..

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025