Android GPS utan internet?

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka
Någon som känner till en GPS android app som funkar utan uppkoppling till internet?

Jag tänkte använda telefonen som GPS på en resa ut i Europa och slippa vara uppkopplad.

Det stör mig inte om appen kostar någon hundralapp.

Navigon
Sygic
Två stycken appar för navigering offline. Inte använt någon av dem så vet inte hur bra de är.

Last edited:
Jag kollade runt rätt noga och fastnade för CoPilot. Appen är gratis och man får tre valfria länder har jag för mig. Vill man ha full funktionalitet och fler kartor kostar det extra. Jag köpte hela klabbet (hela Europa) för några hundringar.

Det är ok, men inte riktigt avsett för MC. Ruttning och sånt är lite pilligare än jag är van vid från Garmins grejjer. Interfacet är också relativt enkelt och visar inte så mycket mer info än det absolut nödvändiga (karta plus 2x valfria fält).

Använde Sygic häromveckan när jag var över till Finland med bilen. Funkade bra utan problem. Samtliga adresser jag skulle till fanns med och det fanns gott om poi:s. Fartkamerorna var dock inte alltid på rätt plats. Betalade inte för appen utan använde trialperioden. Skulle kunna tänka mig att betala för appen om jag behövde använda den mer.

Testat sygic, copilot och tomtom. Tycker den sista funkade bäst på android.

Körde runt på Hallandsåsen i gruset idag och testade Copilot.

Skitbra!

Alla vägar är med och den sparar rutten man lagt, jag laddade ner Nordenpaketet då man har ett paket gratis och testade och kommer att köpa europakartorna utan att blinka.
Gick att skriva adress och följa utan problem både visuellt och uppläst via intercom men även att göra en helt egen rutt.

Har även en varningsfunktion som surrar till om man vrider på rullen för mycket vilket är bra för körkortet och den går att stänga av.
Programmet kräver då heller ingen uppkoppling alls!

Klockrent, precis vad jag var ute efter!:tummenupp

jag använde copilot på min lur när jag körde lastbil i europa å det funka kalas.
har nu copilot på min iphone här i australien å de funkar minst lika bra.
har inte åkt vilse än iaf på 7månader =)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park