Andrahansvärde på en quadracer?

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Funderar på en ny Honda 450/Yamma 450 till sommarn..

Men frågan är, blir den svårsåld i höst tro? Om man håller efter den och har den i ett väldigt fint skick.. hur mycket förlorar man på den i slutändan?

Brukar vara väldigt bra andrahandsvärde på quadar hade en banschee innan kostade 71.900 kr på 2 år tappade den bara 10k dock var den i superskick med trimpipa :D

YamahaJojje skrev:
Brukar vara väldigt bra andrahandsvärde på quadar hade en banschee innan kostade 71.900 kr på 2 år tappade den bara 10k dock var den i superskick med trimpipa :D

fär man köra en sån med A kortet?

YamahaJojje skrev:

Ok.. så de är inte direkt svårsålda??

Tror inte dom är svårsålda :) är det en trx450r du ska köpa eller?

Therudeboy skrev:
Tror inte dom är svårsålda :) är det en trx450r du ska köpa eller?

Hmm ja det står mellan den och YFZ:an...
Såhär på förhand så känns det som att Yamman är en bättre quad men jag har alltid gillat Hondas crossar...

skoteridioten skrev:
Såhär på förhand så känns det som att Yamman är en bättre quad men jag har alltid gillat Hondas crossar...

Nja Yamman är ju mer testad om inte annat, men honda har ju stor erfarenhet av atv´s överlag så. Hade jag varit du hade jag nog testat en trx450r eller trx400r.

Lätt val... HONDA

skoteridioten skrev:

Kommer även finnas ett HRC kit till Hondan...

se: HRC

Therudeboy skrev:
Nja Yamman är ju mer testad om inte annat, men honda har ju stor erfarenhet av atv´s överlag så. Hade jag varit du hade jag nog testat en trx450r eller trx400r.

Yamman är nog inte mer testad än Hondan... Båda är helt nya modeller..
Om du skall välja mellan TRX400EX eller TRX450R så är 400 mer ett lekfordon med XR400 motor medans 450 är mer tävling med motor från CRF450R

Jag tänkte mer på deras gamla raptor och banshee som funnits ett tag nu. Och trx400r har väl inte funnits så länge och trx450r är ju helt ny

Therudeboy skrev:
Jag tänkte mer på deras gamla raptor och banshee som funnits ett tag nu. Och trx400r har väl inte funnits så länge och trx450r är ju helt ny

TRX400EX kom 2001 Men innan det fanns tex. TRX300EX som kom '93, innan det så fanns ATC250R med CR motor redan '81 tom. '86, tre/fyrhjulingar har Honda tillverkat sedan 1973 så dom kan sin sak.
Sverige är ju inte så stora på dessa men i USA säljs det mängder...

Det var ju precis vad jag ville få fram innan, suzuki borde ju kunna en del med med tanke på att det var en 15år sen man körde LT80.

Therudeboy skrev:
Det var ju precis vad jag ville få fram innan, suzuki borde ju kunna en del med med tanke på att det var en 15år sen man körde LT80.

Jao.. fast Jag gillade inte LTZ 400an så himla mycket. Eller, det är en skitskoj quad, inget snack om saken, men den känns lite liten på nåt vis.. inte lika mycket quad som t ex Polaris Predator är..

Den nya sukkan är grym men jag gillar nog Yamahas 450 bäst :D satans klipp i den yz450f motor stötdämpningen är grym men a armar och allt orginal :D

Mmmm

TRX450R_large_01.jpg

TRX450R_large_06.jpg

TRX450R_large_14.jpg

Fixx skrev:
Hade de gått att regga lätt så hade jag lätt haft en sådan.

Som tur är så bor man i princip i Ödemarkerna.. 2 mil till närmaste crossbana. Bara att backa ut ur garaget och leta upp nån "stig" genom skogen och över myrarna.. ta ett par varv på crossbanan sen hem igen..

Aaaaaaawww! *längtar*
:)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP