Andra tidsträningen på Mugello

valmers skrev:
Underligt att Nicky, som enligt blåtaktsmaffian "har fått Repsolstyrningen gratis", "kommer att sparkas", "inte räcker till", har kvalat ut fjollan Biaggi, Rossi och alla andra utom Sete.

Visst. Men hua har han placerat sig när det är rejsdax? Han har bilvigt omkörd av teamkollegan som alla hävdar är en föredetting. Pinsamt för stjärnskottet.
Nä, Repsolteamet har väl inte en bra sesong men det vore kul om Haydenbröderna kom till GP. Gärna på olika märken.

soppatorsken skrev:
Visst. Men hua har han placerat sig när det är rejsdax? Han har bilvigt omkörd av teamkollegan som alla hävdar är en föredetting. Pinsamt för stjärnskottet.
Nä, Repsolteamet har väl inte en bra sesong men det vore kul om Haydenbröderna kom till GP. Gärna på olika märken.

Varför vore det kul? Kvalitetssänkning på förarmaterialet?

Chris Ash skrev:
Varför vore det kul? Kvalitetssänkning på förarmaterialet?

Om ett par bröder ligger och slåss om 10-15plats så är det lite roligare än två mindre kända japanska SS600-mästare.
Som ett grekist drama ungefär :rolleyes:

valmers skrev:
Kvalitetshöjning snarare. McPinsam kunde kanske bli däckkrängare/kaffekokare istället.

Vad gör ni er för illusioner om AMA Supersport egentligen? Jimmy Lindström och Folkesson skulle ge amerikanerna en ordentlig fight, titta bara på de amreikaner som varit över i europa och kört hur bra det gått....

Nicky Hayden var USA:s överlägset bästa förare på hemmaplan och han platsar i Motogp, ingen annan. Titta på Mladin, vad var han? 3sek efter Roberts?

Chris Ash skrev:
Vilka förare tänker du på? :va

Ingen speciell alls. Det var en dålig omskrivning av mig på förare som jag inte vet nånting om och som inte verkar "speciella" på något sett.
Min tanke var helt enkelt att det är lite skojigare om det är bekanta fejor.

Och sen om det innebär en sänkning på nivån behöver nog inte någon att vara orolig för, teamen tar förhoppningsvis inte in någon som är sämre bara för att vara bussiga eller för att hans bror kör bra.
Edit; En förare som är marginellt långsammare än en annan kan vara mer sevärd. 250rejset är långsammare i tider men är sevärt ändå. Det är vad ni tvåtaktsåkare säger iallafall.

Last edited:
soppatorsken skrev:
Ingen speciell alls. Det var en dålig omskrivning av mig på förare som jag inte vet nånting om och som inte verkar "speciella" på något sett.

Och sen om det innebär en sänkning på nivån behöver nog inte någon att vara orolig för, teamen tar förhoppningsvis inte in någon som är sämre bara för att vara bussiga eller för att hans bror kör bra.

*Host*.....Kurtis Roberts...*host*

I Motogp behöver man inte vara "speciell", känd eller pudra näsan innan intervjuerna enligt mig, räcker man är snabb. De japanerna som är där just nu är snabba.

valmers skrev:
Underligt att Nicky, som enligt blåtaktsmaffian "har fått Repsolstyrningen gratis", "kommer att sparkas", "inte räcker till", har kvalat ut fjollan Biaggi, Rossi och alla andra utom Sete.

Ett snabbt varv på kvaldäck säger inte mycket om hur det kommer gå i racet. Hayden kommer inte på pallen idag heller.

Goodstuff skrev:
Ett snabbt varv på kvaldäck säger inte mycket om hur det kommer gå i racet. Hayden kommer inte på pallen idag heller.
Nej, i bollhavet vinner man inga rejs.

soppatorsken skrev:

Edit; En förare som är marginellt långsammare än en annan kan vara mer sevärd. 250rejset är långsammare i tider men är sevärt ändå. Det är vad ni tvåtaktsåkare säger iallafall.

Japp, men det är tävling det gäller, att vara sevärd är klart fränt men inget som ger en några poäng i rejset.

Förstår inte riktigt din poäng med att jämföra klasserna heller. En förare är såklart långsammare på en 250 än på en Motogp-hoj......

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026