Andra tidsträningen på Mugello

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Gibernau, Hayden och Rossi på hundradelen lika snabba.

Barros fyra – en tiondel efter dessa tre.

Byrne snabbare än Hodgson.

Bifogat

• 277607.jpg
    277607.jpg
    82.6 KB · Visningar: 118
nomolas skrev:
Sete är kungen! det är bara så! :yoparty

Faktum är att Sete ser vass ut och vinner han här får han nog räknas som favorit till titeln. Setes tidigare problem har varit hans instabilitet, men han börjar faktiskt se ut som en världsmästare nu, kör ruskigt snabbt och säkert.

Fast jag hoppas givetvis på "The emperor"......

Det går såklart inte att hålla på Gibernau. GP-stjärnor får gärna vara udda typer. Men Gibernaus flinande uppenbarelse och tröttsamma pekande mot himlen och Katos nr 76 får mig att må illa. Hoppas att han klotar utav helvete imorgon.

Nyteknik skrev:
Det går såklart inte att hålla på Gibernau. GP-stjärnor får gärna vara udda typer. Men Gibernaus flinande uppenbarelse och tröttsamma pekande mot himlen och Katos nr 76 får mig att må illa. Hoppas att han klotar utav helvete imorgon.

Kato hade 74 :7peta

Fast jag håller med om att han spelar över så det stänker om det i sitt "hedrande" av Kato.

Chris Ash skrev:
Kato hade 74 :7peta

Fast jag håller med om att han spelar över så det stänker om det i sitt "hedrande" av Kato.

Ja, det är smaklöst och inget annat än hans eget nummer som handlar om vilken hyvens och fin kille Sete är. En GP-diva ska vara som Max – dryg när det går bra och grinig som fan när det går dåligt. Men aldrig fånig. Håller tummarna för att det blir en strid på kniven mellan Rossi och Biaggi där Gibernau och Hayden får tugga grus under förnedrande former.

Nyteknik skrev:
Ja, det är smaklöst och inget annat än hans eget nummer som handlar om vilken hyvens och fin kille Sete är. En GP-diva ska vara som Max – dryg när det går bra och grinig som fan när det går dåligt. Men aldrig fånig. Håller tummarna för att det blir en strid på kniven mellan Rossi och Biaggi där Gibernau och Hayden får tugga grus under förnedrande former.

Max Biaggi är ju den klart hårdaste föraren i toppskiktet just nu, hade gärna sett andra stenhårda killar som hellre kör än fjantar runt, som Loris Capirossi och McWilliams, där uppe.

Nicky Hayden går inte att hålla på, precis som att man inte kan gilla Di Caprio och Boyzone.

Rensa din PM-låda förresten!

Nyteknik skrev:

Det är jävligt synd att Kato skulle kila på lunch i förtid.. Han hade piffat till VM.

Jörgen Player Special skrev:
Det är jävligt synd att Kato skulle kila på lunch i förtid.. Han hade piffat till VM.

Det tror faktiskt inte jag, Kato var en gud på 250 precis som Nakano, men mer än enstaka pallplatser tror jag inte han hade fixat. Tetsuya Harada är en annan liknande förare, jag håller Harada för en av världens bästa roadracingförare nånsin, det han gjorde mot Biaggi och gänget med sin Yamaha står i paritet med Schwantz på Suzukin, men på en 500 var han aldrig speciellt nära den absoluta toppen.

Chris Ash skrev:
Det tror faktiskt inte jag, Kato var en gud på 250 precis som Nakano, men mer än enstaka pallplatser tror jag inte han hade fixat. Tetsuya Harada är en annan liknande förare, jag håller Harada för en av världens bästa roadracingförare nånsin, det han gjorde mot Biaggi och gänget med sin Yamaha står i paritet med Schwantz på Suzukin, men på en 500 var han aldrig speciellt nära den absoluta toppen.

Är inte heller säker på att Kato hade blivit Japans första mästare i 500/MotoGP. Han var långsammare än Laconi och Hopkins på Philip Island...

Vad höll Harada på med säsongen 2002 på sin Pramac Honda? :confused: :va

Nyteknik skrev:
Är inte heller säker på att Kato hade blivit Japans första mästare i 500/MotoGP. Han var långsammare än Laconi och Hopkins på Philip Island...

Vad höll Harada på med säsongen 2002 på sin Pramac Honda? :confused: :va

Harada hade sin storhetstid på 90-talet, 93 var han helt och hållet löjligt bra.
En Harada i fornstor glans tror jag inte hade tappat en 250-titel till Kato som han gjorde 2001.

Chris Ash skrev:
Harada hade sin storhetstid på 90-talet, 93 var han helt och hållet löjligt bra.
En Harada i fornstor glans tror jag inte hade tappat en 250-titel till Kato som han gjorde 2001.

Han var löjligt bra mycket senare än -93. Vad hände egentligen med Romboni som var en så bra 250-förare? Han började köra Superbike och försvann sedan. Synd...

DumDum skrev:

Inte så mycket info där. Men jag ser på andra siter att han körde GP 250 1991–1995 och slutade 4:a -94. Tog två raka segrar -93. Bytte till 500 -95 och körde Aprilias twin. Stod som 2:a i kvalet på Assen -97 med samma hoj och tog sin bästa placering i 500 någonsin i samma race: trea efter Doohan och Checa. Inte illa. Synd att han aldrig fick köra en V4.

Ska bli kul att se när Biaggi inte pallar hemmatrycket, och kraschar ut sig.

Nyteknik skrev:
Han var löjligt bra mycket senare än -93. Vad hände egentligen med Romboni som var en så bra 250-förare? Han började köra Superbike och försvann sedan. Synd...

Japp, men säsongen 93 var den som mest imponerade på mig, då han ju också blev världsmästare, han hade något bra år senare också, då Yamahan var ganska kass, 96 eller nåt. Kampen mellan Harada,Capirossi och Rossi om VM-titeln 98 var också något i hästväg.

Chris Ash skrev:
Japp, men säsongen 93 var den som mest imponerade på mig, då han ju också blev världsmästare, han hade något bra år senare också, då Yamahan var ganska kass, 96 eller nåt. Kampen mellan Harada,Capirossi och Rossi om VM-titeln 98 var också något i hästväg.

Ja, då de körde Aprilia alla tre – eller hur? Tråkigt att det blev ett så orättvist/snöpligt slut för Harada den säsongen till följd av Capirossis torpedering. Han borde ha tagit titeln då, kört Aprilias 500 som han gjorde och sedan lagt av. Som det blev framstår han som något av en förare som försökte men inte riktigt nådde ända fram.

Synd att inte Ducati får ordning på hojarna. Capirossi var ju klart snabbast med 340 blås på rakan, men det hjälper ju inte om hojen vill gå rakt fram när det svänger. Är ju kul när så många som möjligt slåss i toppen och det inte blir 2-3 stycken som drar iväg efter första varvet och luckan blir närmare 30 sekunder till nästa klunga.
Men alla italienare vill ju vinna på denna banan, och Capirossi lär nog ta i ordentligt (troligen FÖR mycket).

Underligt att Nicky, som enligt blåtaktsmaffian "har fått Repsolstyrningen gratis", "kommer att sparkas", "inte räcker till", har kvalat ut fjollan Biaggi, Rossi och alla andra utom Sete.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026