Andra sidan, någon som tror på detta?

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Har ni sett det där programmet med John Edward? Han som kan kommunicera, eller något liknande med döda på "andra" sidan.

Det är verkligen häpnadsväckande hur han kan allting, men det kan ju också vara inövat.

Är det här pogrammet the real thing eller bara bullshit?

OM det nu e nån han får kontakt med så r det dom i publiken tror jag.

cRoC skrev:
Funderat på det.. kan fan inte bestämma mig. Är det bluff?!

Kan heller inte bestämma mig, blir helt :kocko av det.

Man borde kanske träffa honom för att ta reda på det.

Håller med om att det e lite spooky, men jag tror inte på sånt här. Morsans hund fick träffa en "hundpratare" en gång, o hon kunde säga hur mycket som helst om hunden, som att den kom från ett varmt land, hade massor med vänner osv osv. Stämde rätt bra med tanke på att hunden kom från en hundgård för herrelösa hundar i grekland innan morsan bestämde sig för att "adoptera" den. Lite skumt att hon kunde veta allt sånt om den :va

cRoC skrev:
Funderat på det.. kan fan inte bestämma mig. Är det bluff?!

Det är rätt säkert precis lika äkta som när Joe Labero gör kortkonster, eller Sigfried&Roy trollar bort elefanter. Det råkar bara vara mer spektakulärt.

Insider hade för inte så länge sen ett reportage om hästpratare. Flera sådana fick prata med en häst, men de hade ju såklart inte en siffra rätt. Bl.a. kom de fram till att Victory Tilly, en av världens bästa travhästar, hade problem med höften. Victory Tilly var vid tillfället i sitt livs form.

Det har också gjorts undersökningar om spåkärringar/tarot/horoskop och liknande. En skolklass blev spådda och fick därefter sina utlåtanden. Till allas häpnad stämde de otroligt väl, och alla blev impade. Men, men...sedan gjorde man testet med att byta utlåtandena med andra klasskamrater - och se - utlåtande stämde otroligt väl även denna gång!
Knepet var naturligtvis att använda generella termer som stämmer på de flesta människor. Man använde sig också av knepet att t.ex. motsäga sig själv senare i utlåtandet och på så sätt få med båda möjliga utfallen av en egenskap.

H4 skrev:
Har ni sett det där programmet med John Edward? Han som kan kommunicera, eller något liknande med döda på "andra" sidan.

Det är verkligen häpnadsväckande hur han kan allting, men det kan ju också vara inövat.

Är det här pogrammet the real thing eller bara bullshit?

tror du på tomten och enhörningar också eller? kall läsning. Se the biggest douche in the universe avsnittet av southpark eller penn & teller avsnittet som handlar om det.

Jag är skitfånig men jag tror stenhårt på andar och sånt. Vet dock inte om jag litar på tv-program där de påstår sig kunna kommunicera med släktingars andar och dyl... Kan man vara mer splittrad? Jag både tror på skiten och inte. :D :3freak

Fake fake fake! Trist hur man kan "tro" sig lurad sådär. Jag ser varje sak som den där lurendrejaren säger som skit han kan hitta med hjälp av media, police-records.. osv..

bort från tv med sånt skräp

jag såg nåt program om det där.
De frågade runt som fan bland publiken före föreställningen, och egentligen gissade gubben fel massor av gånger, men det klipper de bort i tv versionen.
Publiken fick skriva på papper om att inte föra vidre vad som hänt där inne.
Vissa av dem bjöds in av den som annordnade showen, de kollade då upp dem speciellt o bjöd in dem, det är väl inte allt för långsökt att tro att de informerade mediet.

Och en bra sak de sa var ju varför skulle nu en ande inte kunna sitt namn om han nu kan prata?

De lät dessutom nån skådespelare spela en sånt medium med publik, de blev övertygade när han använde exakt samma tekniker som det misstänks att de använder.
Sen avslutade han med att säga att han inte var ett medium till mångas förvåning då han ju lyckats pricka in en del.

Jag tror folk så gärna vill tro att de sväljer vad som helst om så bara rent grundläggande saker som passar in på massor av folk stämmer.
Det visade sig dessutom att många senare tänkt efter och förstått att det mesta bara var väldigt vaga saker som blivit lyckträffar.

Last edited:
Det gick ju en riktigt intressant programserie på någon svensk kanal (femman?) för ett tag sedan, med en kille som var gjorde otroligt grymma tricks, han kunde förutspå saker, visste detaljer om personer han aldrig träffat tidigare och så vidare. Efter varje trick så förklarade han ingående exakt hur han hade gjort, allt handlade om träning, psykologi, sinne för detaljer och erfarenhet att luras.

Hade han inte förklarat hur han gjort så hade man lätt kunnat tro att det var övernaturligt-yadayada om man var lättlurad. Det roliga med den här serien var ju att de flesta hokus pokus-övernaturligt-new age-crap-tricken avslöjades och han visade hur enkelt det egentligen är om man är skicklig att manipulera folk.

Vad fan hette serien, någon som minns?

jag tror skit om de som härjar påm TV, men har fan vatt med om ett å annat, om det e onaturligt vete fan, men jävligt skumt iaf. Hade jag vatt religiös så hade jag nog börjat tro...

sgtpepper skrev:
Det gick ju en riktigt intressant programserie på någon svensk kanal (femman?) för ett tag sedan, med en kille som var gjorde ///hokus pokus-övernaturligt-new age-crap-tricken avslöjades och han visade hur enkelt det egentligen är om man är skicklig att manipulera folk.

Vad fan hette serien, någon som minns?

det va han som sprang omkring på gatan å gjorde grejer med massa folk va?? det va rätt fränt... :)

Tror det är förinspelat eller så är det som med andra folk, tex
psykologer dom kan ställa vissa frågor som kommer att få ett visst svar
som dom vill ha. Det e lätt att manipulera hjärnan när man inte
riktigt e med. :va

Hmmm, vad ska man säga. Har sett Edwards några gånger och är varken för eller emot. Det enda jag kan säga är att när man har haft egna upplevelser som omöjligt (och det finns inget "MEN" här) kan vara ljug eller hokus pokus så börjar man fundera. Läskigt som fan, svårt att tro det, rädd för att bli idiotförklarad ja allt det där dyker upp. Då är det bara att inse att man får ge fan i att tänka på det.
Men iaf, en nära vän till mig gick bort väldigt hastigt (olycka) och min syster var på nåt sånt där hokuspokus med nån som kallade sig Vendela. Där fick hon kontakt med en ung blond kille som ville ta kontakt med henne för att hon var den ende i närheten av hans anhöriga som han hade haft chans att ta kontakt med. Saken var den att hon hade ingen aning om vem det var och hon hade aldrig träffat honom nån gång. Så hon tänkte inte mer på det förrän hon berättade det för mig. Det var en massa andra omständigheter som bara kunde stämma in på honom så jag kan knappast vifta bort det även om jag vill. Och det är ju en miljard gånger troligare att detta stämmer än att det har funnits en Jesus tillexempel, så jag förstår inte varför folk idiotförklarar alla kristna (eller andra religioner för den delen). Vilket jag gör. Samtidigt som många idiotförklarar mig, säkert inte bara för att jag berättar det här.

/ En som fortfarande inte tror på det men är tvungen att acceptera vissa saker.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back