Andra lyktor och överkåpa på gsxr -93

Wounded

alltså..
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
-65 sportster
Finns det ngt som med 'lite' modifiering kan bultas på? Då från ngn nyare knarr.

Eller blir det hemmamakeri som gäller? :3freak

Wounded skrev:
Finns det ngt som med 'lite' modifiering kan bultas på? Då från ngn nyare knarr.

Nästa generation 750 (-96) ser helt annorlunda ut = passar inte.

Nedanstående är jag inte helt säker på, bara typ 98%:
Din hoj är väl om inte jag är helt ute och cyklar samma ända till the bitter end? I så fall blir det nog inget du gör med "lite" mod. Tyvärr.

Ändrade dom inte 95 el 96 på 1100an till mindre lampa och toppkåpa förövrigt samma?

Så här?

Wounded skrev:

Varför inte så här???????? :Rockbanan

Bifogat

• gsxr.jpg
    gsxr.jpg
    116.4 KB · Visningar: 101
Nu har jag tittat på den bilden till & från hela dagen...Vad har dem använt för front? Är det en ducati-nos eller är det så illa att den är gjord i photoshop?

Hursomhelst, det måste ju gå att genomföra utan att slita av sig allt för mycket hår. Men en ducatiöverkåpa lär ju inte vara gratis :gnissla

Det finns såna som "passar" suzuki (typ ducatilook).
Har dock inte hemsideadressen. Sök här på sporthoj.
Det finns en ninja på blocket med ducati front och bak oxå förresten.

Wounded skrev:
Nu har jag tittat på den bilden till & från hela dagen...Vad har dem använt för front? Är det en ducati-nos eller är det så illa att den är gjord i photoshop?

Hursomhelst, det måste ju gå att genomföra utan att slita av sig allt för mycket hår. Men en ducatiöverkåpa lär ju inte vara gratis :gnissla

Här har du en länk till den ZX9R som har samma frontkåpa. Kanske kan hör med han var han köpt sin ifrån.......

http://www2.blocket.se/view/2827445.htm?l=0&c=1&city=0 :Rockbanan

Harmon Rabb skrev:
Bilvärldens motsvarighet måste vara en ombyggd Pontiac Fiero med Ferrari Testarossa kit.

//Harm

Nej nu var du elak tycker jag...Fieron är ju riktigt...trött, för att använda ett snällt ord. :tungan

Gixxern är ju inte så mycket sämre än Ducatin fronten är 'stulen' ifrån.

Men jag håller med att det är knasig kombination. När det gäller bilar så blir jag illamående när jag ser vissa skapelser :3freak

Men (igen) så tycker jag originalkåpan är såpass tråkig att jag vill hitta på ngt. En helt egen skapelse känns lite mer legitimt eftersom man då inte skapar ngn hybrid av ngt slag men jag har aldrig någonsin 'snickrat' i plast så att få tag i någonting färdigt att 'bara' bulta på lät helt ok sålänge. :tummenupp

Vilken kåpa som helst går att få dit, det är bara en fråga hur mycke jobb du vill lägga ner. Bilder på mitt GSXR/TLR/DUCATI project hittar du här

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats