Andra kraschen för iår!!!

• Thread starter Thread starter Davidk
  • Start date Start date

Davidk

Guest
jaha då har man gjort det igen vurpade i en rondell idag, körde som vanligt la ner hojjen så det skrapa i fotpinnarna(görs dagligen) men så helt plötsligt så högg det bara tag och vi åkte omkull.
hade skjuts och varken vi eller hojjen blev så skadade, jag körde upp knäskålen(gör lite ont).
Det lustiga är att jag blev bestulen på mina fotpinneskrapare på bägge sidorna för 3 veckor sen(idioter) så då satte jag dit 2 insexskruvar så länge stora liksom så jag tänkte nu efter olyckan ifall man måste ha kupolmuttrar som skrapare nån som har någon teori lr erfarenhet får gärna yttra sig!

Davidk skrev:
jaha då har man gjort det igen vurpade i en rondell idag, körde som vanligt la ner hojjen så det skrapa i fotpinnarna(görs dagligen) men så helt plötsligt så högg det bara tag och vi åkte omkull.
hade skjuts och varken vi eller hojjen blev så skadade, jag körde upp knäskålen(gör lite ont).
Det lustiga är att jag blev bestulen på mina fotpinneskrapare på bägge sidorna för 3 veckor sen(idioter) så då satte jag dit 2 insexskruvar så länge stora liksom så jag tänkte nu efter olyckan ifall man måste ha kupolmuttrar som skrapare nån som har någon teori lr erfarenhet får gärna yttra sig!

Ett tips för att sluta klota : Använd fotpinneskraparna som dom är tänkta - som en varning för att du strax åker omkull. En möjlighet är att du kanske motlutar (ned hojjen) istället för att hänga på insidan (och lutar upp hojjen).

Sen kanske du ska fundera på vilken friktion kall respektive varm asfalt erbjuder...

Det är ingen höjdare att åka runt och skrapa i rondeller. Asfalten kan vara ganska hal och dessutom är inte temperaturen speciellt hög vid den här tiden på året. Om du inte slutar köra så i rondeller så lär du krascha många gånger till.

/Fredrik (som också har kraschat i en rondell och numera tar det jävligt lugnt i sådana)

Har man skruvar i fotpinnarna samt kör en hornet förstår jag att dom skrapar i mest hela tiden. Dom skall väck poff gone bye bye...

*DanTheMan* skrev:
O du kanske skulle tvätta ballarna,,jag menar om dom e bruna e dom ganska skitiga :hihi

Hey, damn du har rätt. Alla har vi våra ok att bära inte sant?
Näe, berätta inte om ditt, jag blir bara ledsen... :tungan

Last edited:
Davidk skrev:

är det en krach när man kör vält lite lätt i en rondell?

Ett tips: ställ av hojen.Det är inte läge att leka vid denna årstid.Vi syns i vår...

hornet oskar skrev:
är det en krach när man kör vält lite lätt i en rondell?
Hmm, intressant fråga. Hur gör man bedömningen? Jag tycker det låter som en liten vurpa eftersom hoj + förare klarade sig bra.

Kanske såhär?:

Vurpa = hoj och förare klarar sig utan skador.
Klota = hoj klarar sig, men förare skadar sig.
Krasha = hoj pajar, förare skadar/klarar sig.

FUBAR skrev:
Hmm, intressant fråga. Hur gör man bedömningen? Jag tycker det låter som en liten vurpa eftersom hoj + förare klarade sig bra.

Kanske såhär?:

Vurpa = hoj och förare klarar sig utan skador.
Klota = hoj klarar sig, men förare skadar sig.
Krasha = hoj pajar, förare skadar/klarar sig.

Klota är inte det när man kan likna hojjen med ett flingpaket?

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN