Andra gången utan godkännt resultat...

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
:gnissla
Så har man kuggats en andra gång på manöverprovet!
Regn i morse och på grund av detta en mycket hal bana satte stopp för mina planer att få ett A kort i dag.
Garagevändnig och 50 inbromsningen funkade. Men en "tveksam" inbromsning innan undanmanövern gjorde att jag fick ett andra försök...
Detta försök gick om möjligt värre och slutade med att jag låser framhjulet i stället. :huvet
Klotade visserligen inte utan släpper bromsen och återfår kontrollen men klarar då inte att väja innan hindret utan passerar innanför yttre konan.

Det märkliga är att jag inte hade några som helst bekymmer att bromsa från varken 50 eller 70 innan provet började på lika våt asfalt. Varför är det såphalt just där inbromsningen ska ske innan undanmanövern?

Nåväl. slutklagat här. Nu vet jag att jag en som ska träna våta inbromsningar och snarast fixa en ny uppkörningstid!

jag förstår vad du menar..när jag tränade bana med körskolan gick det fint att göra inbromsningar men näre kom till undanmanövern och det var blött så låste jag framhjulet och marksyningen var ett faktum! :näsblod

raceman_peps skrev:
:gnissla
Så har man kuggats en andra gång på manöverprovet!
Regn i morse och på grund av detta en mycket hal bana satte stopp för mina planer att få ett A kort i dag.
Garagevändnig och 50 inbromsningen funkade. Men en "tveksam" inbromsning innan undanmanövern gjorde att jag fick ett andra försök...
Detta försök gick om möjligt värre och slutade med att jag låser framhjulet i stället. :huvet
Klotade visserligen inte utan släpper bromsen och återfår kontrollen men klarar då inte att väja innan hindret utan passerar innanför yttre konan.

Det märkliga är att jag inte hade några som helst bekymmer att bromsa från varken 50 eller 70 innan provet började på lika våt asfalt. Varför är det såphalt just där inbromsningen ska ske innan undanmanövern?

Nåväl. slutklagat här. Nu vet jag att jag en som ska träna våta inbromsningar och snarast fixa en ny uppkörningstid!

Det mest troliga är väl att du är lite nervös, kanske utan att veta det själv och det räcker för att du inte skall köra riktigt lika bra som i vanliga fall.

Diversion skrev:
Det mest troliga är väl att du är lite nervös, kanske utan att veta det själv och det räcker för att du inte skall köra riktigt lika bra som i vanliga fall.

"lite nervös"? Gosse, jag kunde spytt av nervositet närsomhelst. Jag var VÄLDIGT medveten om att jag var nervös. Hade jag bara någon gång kunnat testat att göra momentet under våta förhållanden kanske jag vetat om hur halt det var.

Men som sagt "tredje gången gillt"

raceman_peps skrev:
"lite nervös"? Gosse, jag kunde spytt av nervositet närsomhelst. Jag var VÄLDIGT medveten om att jag var nervös. Hade jag bara någon gång kunnat testat att göra momentet under våta förhållanden kanske jag vetat om hur halt det var.

Men som sagt "tredje gången gillt"

Se det så här: nu har du provat! :D

ja fy fan!! :huvet jag vet hur du känner dig jag har kuggat en gång jag med på garage vändningen och om jag får vara ärlig så tycker jag dom är lite väl hård för att köra upp för A-kortet borde inte vara så jävla petigt och specielt inte om man har B-kortet :mad:

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra