Andra forum

Läser du regelbundet andra forum än Mc-rel. Diskuss?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Trixter

MotoX-rookie
Gick med
1 May 2007
Hoj
08, KTM SuperDuke
Är det bara jag som tycker att det är svårt att få svar när man postar i andra forum än Mc-relaterade Diskussioner här på SH? Detta resulterar ju att folk slutar använda dessa och postar sina frågor här istället för på lämpligt ställe, eller hur?

Ärligt talat läser DU några andra forum här?

Problemet just nu är att det är FÖR många forum... vet inte riktigt hur jag ska skala ner det på ett vettigt sätt.

Alternativt att jag gör om hur forumen presenteras och göra det mer tydligt vart man ska ställa sin fråga.

Men alla är dock så lata så alla vill ju bara läsa 1 forum där allt ska finnas... så lite moment 22 är det tycker jag nog.

Tips mottagens gärna!

Alternativet "Läser sällan mc-relaterat" finns inte ju? Jag läser mest i racingforumet, lite på teknikdelen och en aning i OT-forumet.

Jag ser det såhär.

OT = Skitsnack och spam. Nästan anarki - folk skriver vad som helst i princip.

Mc-relaterade diskussioner = Om man har en seriös fråga och vill få många svar. Hyfsat seriöst.

Teknik o mek = Som mc-relaterade diskussioner fast mer åt "teknikhållet". Ändå lite mer seriöst än mc-relaterat.

Teknik/racing/turbo/byggtrådar är dom jag läser mest!

Teknikforumet är ju till för att dom med RIKTIG kunskap i ämnet att kommentera vilket decimerar antalet respondenter markant! Dock så överskattar flera sina kunskaper men några bra svar får man alltid!

Har lärt mig mycket av just dom forumen!

Problemet just nu är att det är FÖR många forum... vet inte riktigt hur jag ska skala ner det på ett vettigt sätt.

Alternativt att jag gör om hur forumen presenteras och göra det mer tydligt vart man ska ställa sin fråga.

Men alla är dock så lata så alla vill ju bara läsa 1 forum där allt ska finnas... så lite moment 22 är det tycker jag nog.

Tips mottagens gärna!

Är väl alla forum admins stora problem.. vad ska de innerhålla och vad ska skalas bort samtidigt som man behåller intresse..
ett tips vore kanske frekventare stängning av trådar vars ämne redan är upptaget? (glöm då inte hänvisning till den tråden)

Sökfunktionen är lite knagglig kan ja själv uppleva då ja sökt efter information så det är lätt att det blir dubbla trådar om samma sak.

För min egen del så tycker ja att trådarna för modell specifika hojjar funkar för allt, kanske inte samåkning då ja är fruktansvärt ensam om att köra min hojj i dessa trakter av landet ;).

Finns samåkningstrådar för det..

Tips mottagens gärna!

Tycker tvärtom att det är för LITE forum.

Ta som ett exempel Modellspecifika delen, att hitta en modell där är ett hästgöra.

Skulle vara bra att skapa underforum iallafall för märken, så blir det mindre rörigt.

Ett alternativ är att du ger lite fler "makten" dvs att moderera, så kanske det blir mindre anarki.

För övrigt tycker jag det är bättre med trådflytt än att låsa trådar, eller ta bort dom.

Svårt att få svar i andra delar än MC-relaterat? Vet inte riktigt vad man kan förvänta sej. Det är ett MC forum. Dvs det är väl just det som är den gemensamma nämnaren här och inte allt blaj som avhandlas i OT, etc.

Visst kanske man kunde önska mer seiösa diskussioner där också, ibland hålls dom på en bra nivå. Brukar dock handla om att ta upp ett ämne som många har en vettig åsikt kring samt att trådskaparen uppfattas som seriös i sin frågeställning/tråd. Annars har trådarna en tendens att spädas ut med spam, påhopp och blaj...

Läser mest MC relaterat, Film och Racing trådarna. Har ställt lite frågor i andra forum och har på samma sätt som trådmakaren märkt att svar på frågor är svårt att få på de andra forumen, även teknik och mek forumet kan vara svårt att få svar på sina frågor. Har själv gett upp det lite och skriver frågorna här vilket kan resultera i att i värsta fall Swedie får flytta dom, brukar kunna ha överseende med vettiga mek frågor dock har jag märkt :)

Skulle vara bra att skapa underforum iallafall för märken, så blir det mindre rörigt.

Bra ide

Last edited:
Tror jag missförstod tråden lite .. jag läser på massor av andra FORUM vilket
jag antog att frågan gällden ... nu när jag läser mer så känns det som att frågan refererar till diverse Forumdelar/Underforum på forumet Sporthoj.com ?

Visst semantik, termer och begrepp men jag tycker det är tvetydigt.

Här på sporthoj besöker jag mest delarna för meningslöst skitnsack (eftersom det är majoriteten ;) ) ,foto/film och ibland samåkningstrådar. När det gäller märkes/modell-relaterade frågor lämnar jag gärna SH för de detaljeradeforumen där nivån oftast är mer saklig.

Tycker tvärtom att det är för LITE forum.

Ta som ett exempel Modellspecifika delen, att hitta en modell där är ett hästgöra.

Det där, håller jag med om. Blir lite "huller om buller" när man ska leta fram lite info i de trådarna

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage