Andra alternativ för Alpinestars SP X Air Carbon V2

Andreew

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2021
Hoj
2021, Yamaha MT07
Tjena,

Som jag nämner i rubriken är jag ute efter andra alternativ för Alpinestars SP X Air Carbon V2. De är helt slut överallt och är omöjliga att få tag på i Sverige. Har ni några tips på liknande "sommarhandskar" eller handskar runt samma pris (900-1300) som är "lika bra"? Vill inte gå för något som Alpinestars SMX Air V2 då jag tycker de erbjuder för lite skydd.

Tack på förhand!
 
Last edited:

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Tjena,

Som jag nämner i rubriken är jag ute efter andra alternativ för Alpinestars SP X Air Carbon V2. De är helt slut överallt och är omöjliga att få tag på i Sverige. Har ni några tips på liknande "sommarhandskar" eller handskar runt samma pris (900-1300) som är "lika bra"? Vill inte gå för något som Alpinestars SMX Air V2 då jag tycker de erbjuder för lite skydd.

Tack på förhand!
Jag hittar flera sidor som har dem. Inte i alla storlekar eller färger kanske så jag förstår inte problemet. Letar också handskar och har funderat på dessa också men inte kommit till skott ännu.
 

Andreew

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2021
Hoj
2021, Yamaha MT07
Jag hittar flera sidor som har dem. Inte i alla storlekar eller färger kanske så jag förstår inte problemet. Letar också handskar och har funderat på dessa också men inte kommit till skott ännu.
Du får gärna länka om du hittar en sida som har dem i storlek L. Har själv hittat på t.ex. ebay men vill inte köpa från utlandet och behöva betala flera hundra kronor i frakt OM jag behöver returnera. Har även kollat på Alpinestars SP-8 v2 och SP5 men känns lite sådär att gå ner i skydd när de i princip kostar lika mycket.
 

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Du får gärna länka om du hittar en sida som har dem i storlek L. Har själv hittat på t.ex. ebay men vill inte köpa från utlandet och behöva betala flera hundra kronor i frakt OM jag behöver returnera. Har även kollat på Alpinestars SP-8 v2 och SP5 men känns lite sådär att gå ner i skydd när de i princip kostar lika mycket.
Strl L verkar svårt. Det har du rätt i. Jag googlade bara modellen i sig.

Visserligen från Tyskland och många som handlat där verkar nöjda men kolla upp villkor för eventuell retur.

 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Har du hittat dem i Sverige någonstans, eller bara online?
Generalagenten har tydligen kursat.
Jag köpte mina på IoM 2019.
De är ofta med i rviews i engelska mc-tidningar och får goda omdömen.
Min enda synpunkt är egentligen bara att det inte är så snyggt att kevlaren syns i sömmarna i handen, men jag tror de gör så med flit för att det ska se fränt ut.
I mina Halvarsson-handskar har jag storlek 10 men i dessa är det 9 (M).
JAg har 10 i arbetshandskar och liknande också.
 

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Skåne
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Jag köpte mina på IoM 2019.
De är ofta med i rviews i engelska mc-tidningar och får goda omdömen.
Min enda synpunkt är egentligen bara att det inte är så snyggt att kevlaren syns i sömmarna i handen, men jag tror de gör så med flit för att det ska se fränt ut.
I mina Halvarsson-handskar har jag storlek 10 men i dessa är det 9 (M).
JAg har 10 i arbetshandskar och liknande också.
Ja funktionen verkar vara bra, även omdömen från användare samt priset men att hitta någon som faktiskt kan leverera verkar värre.
Fick bli ett par Alpinestars istället.
 
Nyheter
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Top