Anderstorp

nissse

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Ort
ronneby
Hoj
retta
Är det någon som vet var som pågår med scandinavienraceway? arc:s hemsida uppdateras i princip aldrig och det anordnas nästan aldrig allmänhetens åkning där! Finns det en fungerande klubb? Varför anordnar man inte bankörning mycket oftare,det borde ju bringa lite inkomst till klubben? Vet att humlan och skalman anordnade körning där i maj,men sen har det inte blivit mer.Förr om åren har det blivit ca:5-6 heldagar med körning där.Denna bana är tilsammans med Knutstorp dom enda vi i södra sverige har nåt sånär "nära " till. Är det nån körning överhuvudtaget där om helgerna eller vardagarna? Är ju synd att Sveriges roligaste bana inte utnyttjas mer.vore tacksam för svar o info om vad som händer:confused:
 
Någon måste väl veta vad som pågår i anderstorp? Någon här på SH är väl medlem i arc? Så kom igen nu o förklara för tröga mig!
 
Lyfter tråden igen då,men det verkar som att ingen har en aning om varför inget händer på Anderstorp,kanske därför ingen svarar......
 
Vad jag vet så är det bara autostradale och Humlan som haft körningar för allmänheten. Går ryckte om att Humlan håller på att planera en heldag i Augusti, men datum verkar inte vara klart ännu (dom har väl fullt upp med ERF och R1000 tävlingarna). Var det gäller "fungerande klubb" så vet jag bara att löser man medlemsskap och har licens så finns det träningspass att köra på. Varför det varit mindre körningar än tidigare år vet jag inte, kanske att det är dyrare (vet inte om så är fallet) att hyra banan än tidigare.:confused:
 
adam dunlop skrev:
2387858 Vad jag vet så är det bara autostradale och Humlan som haft körningar för allmänheten. Går ryckte om att Humlan håller på att planera en heldag i Augusti, men datum verkar inte vara klart ännu (dom har väl fullt upp med ERF och R1000 tävlingarna). Var det gäller "fungerande klubb" så vet jag bara att löser man medlemsskap och har licens så finns det träningspass att köra på. Varför det varit mindre körningar än tidigare år vet jag inte, kanske att det är dyrare (vet inte om så är fallet) att hyra banan än tidigare.:confused:
ok,jag pm:ade Humlan och troligtvis blir det inte fler körningar iår(synd,men håller tummarna) Det är inte många träningspass att köra på även om man är medlem.Konstigt att ingen som är medlem i klubben kan förklara vad banan används till! Vad kostar det att hyra hela banan 1 dag,någon?:confused:
 
Kan höra me min poolare, hans far och farfar har varit med och drivit banan i många år...
 
nu har det kommit upp en körningn den 25e men det va ju efter en del gnäll med.
 
mc-hjalte skrev:
2434191 Kan höra me min poolare, hans far och farfar har varit med och drivit banan i många år...
Om det gäller Sanell så har dom inget med banan att göra nu. Ny arrendator har tagit över.
 
Nr:18 skrev:
2436142 Om det gäller Sanell så har dom inget med banan att göra nu. Ny arrendator har tagit över.


Japp, så dom e inte involverade i Motorbanan på något sätt längre?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top