Anderstorp Sm

Tror man tidigare delade in träningarna i 4 grupper! Vilken grupp man tillhörde berodde på vilken typ av hoj och vilken licens man hade och hur många som kom att köra på lägret. 4 pass på 30 minuter per dag var det då!
 
Jörgen Player Special skrev:
Ja de är ju inte dumma i huvudet. De räknar ju med att folk ska pynta 750/dag och köra racet.. Det är lite fult att blanda ihop lägret med fredagsträningen.

Japp! Tidigare har fredagsträningen där kostat ungefär lika mycket som på andra ställen!
 
Axxexs skrev:
Tror man tidigare delade in träningarna i 4 grupper! Vilken grupp man tillhörde berodde på vilken typ av hoj och vilken licens man hade och hur många som kom att köra på lägret. 4 pass på 30 minuter per dag var det då!

Jag anser att träning max ska kosta 300/h. Allt över det är fan ocker!
 
En fredagsträning bör kunna erbjudas till ett vettigt pris. Fredagen tillhör SM-helgen! Om det nu är så att man får 2 h körtid så är 750 kr/dag acceptabelt trots allt. Men vi som vill köra vanlig friträning innan SM då? Vi får betala 1000 kr.....
 
Saxat från MCERR för er som inte har tillgång till den....



"Hej!
SM:et går ungerär +-0 har räknat med att träningslägret får stå för ett
eventuelt överskott.
Sviesta var en kul jäförelse, Sveries minsta bana med den största. Det går
åtminstone åt dubbelt så mycket resurser
på Anderstorp som på Sviesta om vi skall jämföra. Dubbelt så många funktionärer,
dubbelt så mycket mat osv.

Med det resonomanget så skall det inte kosta mer än 900 kr på Sviesta inklusive
el som ingår hos oss så det skall
bli intresant och se vad de tar.
All ting kostar numera de tider är tyvärr förbi då alla stälde upp gratis.

SO serien har en del sponsorer som bidra med en del pengar.

Jag gillar Roadracing men jag är inte bered att arrangera ne tävling och gå back
på den.

Hälsningar
Hans
 
Chris Ash skrev:
En fredagsträning bör kunna erbjudas till ett vettigt pris. Fredagen tillhör SM-helgen! Om det nu är så att man får 2 h körtid så är 750 kr/dag acceptabelt trots allt. Men vi som vill köra vanlig friträning innan SM då? Vi får betala 1000 kr.....

ARC´s upplägg för detta SM:et suger!
 
Jörgen Player Special skrev:
ARC´s upplägg för detta SM:et suger!
Skall ni klaga så får ni klaga på roadracingsektionen som har godkänt att anderstorp står som arrangör för en sm deltävling
de måste ha vetat hur mycket anmälnings avgifterna är vid respective Sm deltävling och förmodligen så är den summa arc tar ut helt ok för roadracing sektionen. :huvet
EL verka ju ingå i priset
 
Varför tror dom att vi går med på "konstiga" höjningar bara dom säger att "el ingår"?

När dom höjde startavgiften från 600:- till 900:- en gång i tiden så förklarade dom det med att elen skulle ingå! När dom höjde från 900:- till 1200:- skulle elen ingå!? När dom höjde från 1200:- till 1500:- så va det för att elen skulle ingå!!? Och nu när dom vill ha 1800:- så förklaras det med at "el ingår".. :dummer
 
pris

Jaha, hade tänkt inleda RR-karriären lite försiktigt på A-torp men så blir nu inte fallet ! De borde se över sina kostnader...

Någon som kan lägga in en länk direkt till kalendern för de där B-rejsen ? Hittar inte. Kanske plastat för mycket kåpor idag :D

/Fredrik
 
SVENNEN skrev:
Skall ni klaga så får ni klaga på roadracingsektionen som har godkänt att anderstorp står som arrangör för en sm deltävling
de måste ha vetat hur mycket anmälnings avgifterna är vid respective Sm deltävling och förmodligen så är den summa arc tar ut helt ok för roadracing sektionen. :huvet
EL verka ju ingå i priset

Helt ok för roadracingsektionen? Ja inte fan betalar de....
 
Chris Ash skrev:
Hmmmm Svennen joinade 2004-03-20......

Vem är det som provocerar?
Jag vet... Kommer inte banna. Bara att uppmana personen och sluta. Fortsätter han så åker han ut.

Och förövrigt önskar jag lycka till med att prata vett med de personer som bestämmer kostnaden för racet på Anderstorp.

Om man hade sin egen s.k "Pit" och el och sovrum, toalett m.m, så vore 3300kr "ok" för mig. Då vet jag iaf att levnadsstandarden är bra.
 
även om jag tycker priset låter väldigt högt kan man inte jämföra rakt av med exempelvis EM-startavgifterna, då Dorna ställer upp med vissa bidrag till arrangemangen.
Jag vet helt ärligt inte om jag har råd, men tja, jag kan nog inte avstå ändå..
 
SVENNEN skrev:
Skall ni klaga så får ni klaga på roadracingsektionen som har godkänt att anderstorp står som arrangör för en sm deltävling
de måste ha vetat hur mycket anmälnings avgifterna är vid respective Sm deltävling och förmodligen så är den summa arc tar ut helt ok för roadracing sektionen. :huvet
EL verka ju ingå i priset

Det är väl bra att vi diskuterar ARC´s prissättning eller?
 
oFFkeFF skrev:
Jag vet helt ärligt inte om jag har råd, men tja, jag kan nog inte avstå ändå..

Ungefär så är läget för mig också. Men jag har faktiskt börjat tänka om lite om min första säsong. Jag tar licensen, men istället för att inleda med tävling på Anderstorp en vecka senare verkar det bättre att åka ner på några tisdagsträningar på Sviestad och öva utan stress. Sedan tävla.
 
Har funderat på samma sak, tänkte vara med på bägge träningsdagarna på anderstorp, men har börjat fundera på att åka på tisdagsträningen istället. Har för mig att jag läste att det skulle vara nån form av träning eller bandag på onsdagen på sviestad dvs dagen efter. Kanske värt att försöka stanna bägge dagarna.
Nyteknik skrev:
Ungefär så är läget för mig också. Men jag har faktiskt börjat tänka om lite om min första säsong. Jag tar licensen, men istället för att inleda med tävling på Anderstorp en vecka senare verkar det bättre att åka ner på några tisdagsträningar på Sviestad och öva utan stress. Sedan tävla.
 
marcus nilsson skrev:
Har funderat på samma sak, tänkte vara med på bägge träningsdagarna på anderstorp, men har börjat fundera på att åka på tisdagsträningen istället. Har för mig att jag läste att det skulle vara nån form av träning eller bandag på onsdagen på sviestad dvs dagen efter. Kanske värt att försöka stanna bägge dagarna.


Jag var inne på samma tankar - träningsläger och sedan race.
Se tävlingen som träningsläger istället, det finns ingen bättre träning än att tävla. Man snäpper alltid upp sig lite på race och åker lite fortare. Det är säsongens första, så tempot kommer vara lite lägre än i slutet. Vilket iaf jag tyckte var skönt första gången jag tävlade.
 
SVENNEN skrev:
EL verka ju ingå i priset
Wow elen kanske ingår... hur mycket el går det på ett dygn då, om man räknar med kupevärmare, på kvällen, däckvärmare ett par timmar under dagen samt div. så förbrukar man säkert el för 20-30 kr, att man tar ockerpriser för el på banorna är ganska vanligt, jämför med en vanlig camping plats som tar cirkus femti spänn dygnet.

Motor events ville ha 200 kr för ett uttag på Knudan under en heldag (8 timmar) utan övernattning, det är minst 20 ggr mer än den verkliga kostnaden, snacka om ocker.
 
Nyteknik skrev:
Ungefär så är läget för mig också. Men jag har faktiskt börjat tänka om lite om min första säsong. Jag tar licensen, men istället för att inleda med tävling på Anderstorp en vecka senare verkar det bättre att åka ner på några tisdagsträningar på Sviestad och öva utan stress. Sedan tävla.


Som JPS skriver, det är faktiskt rätt bra att hänga på och tävla ändå. Det är årets första tävling, och de flesta är lite rostiga efter vintern. Men det är väldigt bra att träna tillsammans med sin egen klass.
 
För information

Fick reda på att när SuperMono Cupen kör sina tävlingar runt om i Sverige så kostar det 800 kronor. För det får man:
lördag: Träning+träning+tävling
Söndag: Träning+tävling

Låter prisvärt....
 
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top