AndersBrink har lämnat oss

Nämen faan alltså...va : ((

Hur då, vad hände? Har han varit sjuk??

Han var verkligen en av de tunga spelarna här med sin kunskap. O inte ens pensionär. Så jäkla tragiskt ?

Ledsam läsning. Har uppskattat hans inlägg både här och på Sweclockers.

Alltså... finns det två Anders Brink i min bekantskapskrets? För på fb la Anders Brink ut ett klipp där han fiskar med sonen för några timmar sedan...

Bifogat

• AB.png
    AB.png
    336.5 KB · Visningar: 79
Neeej så mycket kunskap som nu försvinner.
Ett stort hål i SH som blir omöjligt att fylla...
En fras som direkt dyker upp i huvudet är:
"Att tro är att inte veta"... VIF

Kan inte mer än att hålla med alla!!, Vad jag förstått mellan raderna så har allt gått fort- han var ju aktiv bara nån dag innan här på forat.
Men, oavsett så ber jag er alla att vara rädda om er, livet är skört vilket jag insåg i januari o 4 stentar senare, mådde lite kymigt o hade taskig ork- åkte till sjukhuset o förklarade hur jag mådde= inlagd o utredd o opererad.
Det var så illa så det kunde lika gärna varit kollaps o ner med ridån....efter detta uppskattar jag livet en aning mer då insikten att vi alla är dödliga o våra öden är inte bestämda....

Vila i frid Anders......

//Jj

Vila i frid Anders. Kände inte honom men tillförde positivt...

Följer gärna med på en Minnesrunda. Bukfylla på Thaistället i Ockelbo finns naturligtvis med.

Oj vad tråkigt! Kände honom bara genom forumet, där han varit en uppskattad kunskapskälla. Mina tankar till familj och vänner. ❤️

Mycket tråkigt! AndersBrink var ju en av de där medlemmarna som fanns när jag reggade mig och som alltid varit aktiv under alla dessa år.
Tragiskt med bortgång så nära inpå pension...

Alltså... finns det två Anders Brink i min bekantskapskrets? För på fb la Anders Brink ut ett klipp där han fiskar med sonen för några timmar sedan...

Förstod det som att det är medlemmen andersbrink som gått bort. Vila i frid :cry:

Din facebookvän med samma namn är också en skicklig mc-mekaniker med egen verkstad i Malmö, men har inte varit aktiv på forumet på många år. alias BrInK

@andersbrink har genom åren hjälpt väldigt många medlemmar med framförallt diverse motorproblem. Jag ger mer än gärna tillbaka något som tack, i form av föreningsbidrag, välgörenhet, blomma eller vad ni närmsta anser vara bäst.

Var han sjuk utan att säga något? Det är ju annars tragiskt tidigt i livet att dö innan pensionen.

Var han sjuk utan att säga något? Det är ju annars tragiskt tidigt i livet att dö innan pensionen.
Han berättade sakligt om sin hälsa, förvånansvärt öppet. Att han hade diabetes och den här mystiska partiella ansiktsförlamningen. Ibland med en smula besk humor. Jag frågade om förlamningen en gång när han själv tagit upp den p g a kommentaren "vi som inte kan le då?" och det verkade vara en nasty åkomma. Något tbe-relaterat, om jag minns rätt. Om det var pga den omständigheten, sockret eller om det fanns mer? Vem vet? Det var därför jag frågade TS om vad "som tog honom?" Inte en fråga jag förväntade något uttömmande svar på, (heder åt TS).
Allt kanske man inte exponerar på SH, inte jag iaf.
Såg att det redan 2003 startats tråd om hans hjälpsamhet och kunnande!
Sämre avtryck än att ha hjälpt mängder av folk kan man lämna efter sig!

Han berättade sakligt om sin hälsa, förvånansvärt öppet. Att han hade diabetes och den här mystiska partiella ansiktsförlamningen. Ibland med en smula besk humor. Jag frågade om förlamningen en gång när han själv tagit upp den p g a kommentaren "vi som inte kan le då?" och det verkade vara en nasty åkomma. Något tbe-relaterat, om jag minns rätt. Om det var pga den omständigheten, sockret eller om det fanns mer? Vem vet? Det var därför jag frågade TS om vad "som tog honom?" Inte en fråga jag förväntade något uttömmande svar på, (heder åt TS).
Allt kanske man inte exponerar på SH, inte jag iaf.
Såg att det redan 2003 startats tråd om hans hjälpsamhet och kunnande!
Sämre avtryck än att ha hjälpt mängder av folk kan man lämna efter sig!
- Okey tack, trodde inte man dog av diabetes i så tidig ålder 2022.

Oavsett orsak så finns det ingen som helst anledning i att spekulera i vad som hände, vi har inte med det att göra, det gagnar inte Anders och än mindre hans nära och kära.

Men jag måste erkänna att det känns skönt att höra att han somnade i soffan, det hade gjort ondare i hjärtat om en så pass kunnig, hjälpsam och omtyckt person hade avslutat sina dagar i tex en olycka eller en smärtsam sjukdom.

Nä men usch vad trist :hjarta sen på bollen och skäms lite. Så mycket skit i världen och jobb och allt och nu det här.

Vila i frid! :hjarta

Begravning kommer att äga rum Fredag 20 Maj. Jag kommer att delta.
Jag vet att Anders själv skänkte pengar till Ukraina, stod upp för det fria ordet och var med i SMC. Vill man skänk en slant till det eller något liknande i hans ära så går det bra. Det kommer säkert finnas en del information i den dödsannons som planeras att publiceras i helgen.
Hur Anders gick bort vet man inte än, men vad jag känner till fanns ingen bakomliggande sjukdom iaf. Han fick somna in hemma.
Mvh
Micke

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna