Anders Andersson ?

Jag är lite förvånad över att man tycker att Öhlins är anonyma. :confused: Är det någon med ett uns av motorintresse som inte känner till dem? Även utomlands har de lika gott rykte, annars brukar ju vi svenskar ha en rätt skev bild om hur fina våra produkter m m är men i detta fall (och Absolut Vodka) så stämmer det ju faktiskt.

Sedan är det väl rätt orealistiskt att de (eller någon annan) skulle ge cash. Även om det inte handlar om materialsponsring så handlar det väl om att täcka kostnader. Att få kontanter att göra vad man vill med, existerar det? För någon svensk förare?

Neutral skrev:
Jag är lite förvånad över att man tycker att Öhlins är anonyma. :confused: Är det någon med ett uns av motorintresse som inte känner till dem? Även utomlands har de lika gott rykte, annars brukar ju vi svenskar ha en rätt skev bild om hur fina våra produkter m m är men i detta fall (och Absolut Vodka) så stämmer det ju faktiskt.

Sedan är det väl rätt orealistiskt att de (eller någon annan) skulle ge cash. Även om det inte handlar om materialsponsring så handlar det väl om att täcka kostnader. Att få kontanter att göra vad man vill med, existerar det? För någon svensk förare?

Det är väll skillnad på marknadsaktiviteter och ett gott rykte tack vare bra produkter. De har säkert större marknadsaktiviteter utomlands, där de har större marknad. Men det jag reaerar över är att de inte gör "mer" för att utveckla motorsporten i Sverige. Tanken är ju att det ska generera pengar i slutändan.. Och jag anser inte att det behövs några fantasisummor.

Orealistiskt att ge cash?
Jag menar inte att man måste få en påse pengar (även om jag skriver det :rolleyes: ), utan att man kan fakturera sponsorerna för utgifter. Inte bara däck och soppa, utan även lön, boende, resor, materialinköp osv. behövs ju när man satsar. Givetvis kräver en stor sponsor större insyn i verksamheten. Men kan man leva till stor del på racingen, så blir det ju onekligen pengar över.

Nu orkar jag inte diskutera mer. Tydligen gör Öhlins något. Om de väljer att visa det för allmänheten återstår ju att se.

/Joakim

Last edited:
Verkar ju som Pålle och jag är mer överens än jag först trodde så jag kommenterar bara allmänt vad jag glömde i första inlägget.

Jag tycker Öhlins "kändisskap" är klockrent, de har förtjänat det på meriter och syns i bra sammanhang, jämför Ingemar Stenmark. Ett dåligt exempel är Microsoft, kända för att de sprutar ut marknadsföringspengar men skitprodukter och företaget förlorar i domstol hela tiden. Kända men på fel sätt, Microsoft är som en dokusåpakändis från Big Brother (välj själv) och Öhlins är varför inte Ingemar Stenmark eller Foppa. Bra folk liksom.

Öhlins gör att man är stolt över att vara svensk. Jag vinkar alltid när jag kör förbi på E4:an. :D

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back