Andermatt, någon?

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Tänkte se om någon har varit på skidsemester i Andermatt?
När och fjärran visade ett program därifrån och det verkade grymt.

Kanske någon kan rekommendera något annat ställe oxå

Bifogat

• andermatt.jpg
    andermatt.jpg
    28.3 KB · Visningar: 135
Alicia skrev:
Tänkte se om någon har varit på skidsemester i Andermatt?
När och fjärran visade ett program därifrån och det verkade grymt.

Kanske någon kan rekommendera något annat ställe oxå

Jag var där för nån vecka sen... helt sjukt ställe om man gillar skidåkning. Värdelöst om man gillar att supa.
Är du "normal" åkare så gå en offpistkurs på 2 dagar det va grymt. Det finns nästan inga pister så det är bra att veta hur man åker. Det fanns hur mycket orörd snö som helst när jag va där men det är bra att åka med nån som hittar även om mycket är väldigt lätt att komma åt.

Bifogat

• powpow2.jpg
    powpow2.jpg
    73.5 KB · Visningar: 100
Last edited:
Rigge skrev:
Jag var där för nån vecka sen... helt sjukt ställe om man gillar skidåkning. Värdelöst om man gillar att supa.
Är du "normal" åkare så gå en offpistkurs på 2 dagar det va grymt. Det finns nästan inga pister så det är bra att veta hur man åker. Det fanns hur mycket orörd snö som helst när jag va där men det är bra att åka med nån som hittar även om mycket är väldigt lätt att komma åt.

Så det är mest offpiståkning eller?
Tyckte att det såg ut som att det fanns en del preppade backar?
Jag vill åka skidor!

Alicia skrev:
Så det är mest offpiståkning eller?
Tyckte att det såg ut som att det fanns en del preppade backar?
Jag vill åka skidor!

Det enda som är pistat är i stort sett bara transportsträckorna. Vill du åka smörig pist så är Livigno eller nåt sånt mycket bättre. Hela den där veckan var som ett träningsläger men fruktansvärt rolig med enormt bra (men jobbig) åkning. Jag såg inte När & Fjärran för där jag va å hälsade på va det Desperate hosewives som gällde :4skrika Har det inspelat så jag ska kolla på det sen.

Rigge skrev:
Det enda som är pistat är i stort sett bara transportsträckorna. Vill du åka smörig pist så är Livigno eller nåt sånt mycket bättre. Hela den där veckan var som ett träningsläger men fruktansvärt rolig med enormt bra (men jobbig) åkning. Jag såg inte När & Fjärran för där jag va å hälsade på va det Desperate hosewives som gällde :4skrika Har det inspelat så jag ska kolla på det sen.

Dom visade nämligen en pistad backe på typ 3,5 km eller nåt sånt.
Titta på programmet, kanske jag som snurra ihop det

Jag är inte bra på offpiståkning

Alicia skrev:
Titta på programmet, kanske jag som snurra ihop det

Jag är inte bra på offpiståkning

Vill du inte åka offpist så är det nog fel ställe, vill du lära dig är det rätt, men gå en kurs isåfall.

Alicia skrev:
Precis. 3,5 km lång och typ 1500 meters fallhöjd. Riktigt härligt såg det ut!
:drool

Rigge skrev:
Vill du inte åka offpist så är det nog fel ställe, vill du lära dig är det rätt, men gå en kurs isåfall.

Hade snö varit varmt hade det där varit hilmen på jorden :gnissla
Jag tänkte ta mig till Åre inom kort, har aldrig varit där men bror
jobbar där för tillfället och jag har inte åkt bräda på 2säsonger...

doobidoo skrev:
Precis. 3,5 km lång och typ 1500 meters fallhöjd. Riktigt härligt såg det ut!
:drool

Hehe ok, jag brände på riktigt i pist en gång på hela veckan, resten var i djupsnö. Stog i liftkö max 5 minuter sammanlagt på 6 dagar, utom i gondolerna som gick lite för sällan för att det va så lite folk. Lyxproblem...

NoicE skrev:
Hade snö varit varmt hade det där varit hilmen på jorden :gnissla
Jag tänkte ta mig till Åre inom kort, har aldrig varit där men bror
jobbar där för tillfället och jag har inte åkt bräda på 2säsonger...

Hade en polare som var uppe nu förra helgen, liftkortet kostade 600 kr för 2 dagar. I Andermatt kostar ett liftkort runt 1000 kr för en vecka.

Skulle vara kul å lära sig åka offpist oxå, har testat en gång men då vurpade jag något grymt och kom knappt därifrån.

Alicia skrev:
Hade en polare som var uppe nu förra helgen, liftkortet kostade 600 kr för 2 dagar. I Andermatt kostar ett liftkort runt 1000 kr för en vecka.

Skulle vara kul å lära sig åka offpist oxå, har testat en gång men då vurpade jag något grymt och kom knappt därifrån.

Med rätt snö och en lärare är det inte så svårt, med vindpiskad skarsnö å sånt är det hopplöst. 4.50 frassar för en bärs på afterskin i Andermatt... billigt :fyllisar

Sen får du räkna in hyra för transponder, spade och sond i Andermatt, det bör man inte vara utan om man ska ut från backarna, de va lite smålaviner här och var. Vi tog en försäkring för helikopterräddning också, sånt kostar ju lite det med.

Last edited:
Alicia skrev:

ok, offpist är ju det enda som är värt, och en lagom isig halfpipe :)

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D