Anarchy Online

Jag har spelat, men det var länge sen nu.
Det var rätt ok men som med i princip alla online-rpg så måste man lägga ner all sin fritid på det. Då jag inte är villig att göra det för att komma någon vart i ett spel så blir det till att spela annat som kan avnjutas i lagom doser istället :)

Jag har spelat och mycket dessutom. Hade en 200, som var max vid det tillfället, char och ett flertal över 150. Det spelet dog rejält, i mina ögon, när dom introducerade expansionen Shadow Lands.

Faktiskt inget jag kan rekommendera. Det är väl bara 'basic' som är gratis och då har du inga som helst tillsatser? Det betyder ju att man gimpar sig själv. Ska man spela, ska det vara med allt. :)

Jag har bara kört någon timme än och håller fortfarande på att lära mig själva spelet.

Är det bara i "subway" som man krigar? Än så länge har jag bara varit på ställen där man kan döda NPC:s, finns det inte ställen där man kan puckla på andra spelare, dvs PvP action? Jag kör alltså bara ren vanlij AO utan några expansions.

Kom gärna med tips i allmänhet in game och i synnerhet till martial artist, som jag spelar.

abstruse skrev:
Jag har bara kört någon timme än och håller fortfarande på att lära mig själva spelet.

Är det bara i "subway" som man krigar? Än så länge har jag bara varit på ställen där man kan döda NPC:s, finns det inte ställen där man kan puckla på andra spelare, dvs PvP action? Jag kör alltså bara ren vanlij AO utan några expansions.

Kom gärna med tips i allmänhet in game och i synnerhet till martial artist, som jag spelar.

Genom att välja MA har du redan nu gimpat dig. ;) Jag gjorde också den tabben första gången jag skapade en karaktär. Vill du ha sällskap i spelandet så kanske jag kan ta och fixa mig ett gratiskonto.

PvP är bara skoj uppe på dom högre nivåerna. Jag började spela det med min Soldier först 100+ och fick rätt snabbt ihop till Rookie, vilket inte är så dåligt.

Körde 2002-2003, hade en Atrox till lvl 100, och en drös andra till lvl 50-60.

Sen blev det för mycket same ol same ol för mig. XP-grind, samma gamla spawns och så vidare. Men med expansionerna blev det kanske roligare.

Nu kan det låta som att jag tyckte det var tråkigt, men så var det inte. Däremot tror jag inte man kommer runt att spelet har ett par år på nacken. Och jämfört med andra, nyare, spel jag provat efter så saknas det lite.

Men gratis är gott!

/SSB
För övrigt anser jag att XP-grind är anus

Plåtniklas skrev:
Genom att välja MA har du redan nu gimpat dig. ;) Jag gjorde också den tabben första gången jag skapade en karaktär. Vill du ha sällskap i spelandet så kanske jag kan ta och fixa mig ett gratiskonto.

PvP är bara skoj uppe på dom högre nivåerna. Jag började spela det med min Soldier först 100+ och fick rätt snabbt ihop till Rookie, vilket inte är så dåligt.

Mja, har läst på ganska bra på tre, fyra olika forum (nu efter jag började spela) och MA är tydligen en av de bättre yrkena man kan välja.

Spelet är ju minst sagt komplext och det är mycket att lära. Men, men, är lvl 29 och tuffar på. Grymt kul iaf! :tomten

abstruse skrev:
Mja, har läst på ganska bra på tre, fyra olika forum (nu efter jag började spela) och MA är tydligen en av de bättre yrkena man kan välja.

Spelet är ju minst sagt komplext och det är mycket att lära. Men, men, är lvl 29 och tuffar på. Grymt kul iaf! :tomten

Hoppsan. :) Jag får väl backa på min tidigare info. Har ju som sagt inte lirat på snart.. Länge så jag har ingen koll. Kommer bara ihåg att MA's sög getballe i PvP. (Vilket min kära kamrat bittert fick erfara. Gång på gång..)

Plåtniklas skrev:
Hoppsan. :) Jag får väl backa på min tidigare info. Har ju som sagt inte lirat på snart.. Länge så jag har ingen koll. Kommer bara ihåg att MA's sög getballe i PvP. (Vilket min kära kamrat bittert fick erfara. Gång på gång..)

Har själv inte spelat PvP än, men det kommer väl. Vad gäller MA så är de förhållandevis svaga inledningsvis. Flera andra yrken handlar ju om att skaffa sig hyffsade vapen och direkt därpå så har man gjort sin största boost i damage. Med MA så ökar man dock successivt och ju högre lvl man får, desto större skada gör man. (Iofs så med alla yrken till viss del, men med MA:s egen MA-skill så är det en markant skillnad med tiden.)

Jag lirar på RK2-servern, MA, neutral, lvl 30. Funderar dock på att välja sida om ett tag. Som neutral kan man ju tydligen inte starta en PvP-fight om jag förstått saken rätt. Skicka PM om du tänker lira.

RHD Black Watch Regiment här.

Helt allvarligt så känns WoW fan så mycket mer inbjudande. AO är gammalt oavsett hur många miljarders expansioner dom släpper. :tomten

Äh, fan vad ni gnäller! Bara en så'n sak som att man kan spela MA och att det är lite sci-fi är ju det som rockar. Vem tusan vill springa omkring bland riddare, alver, hober och orcher etc, eh? (Det har jag gjort så det räcker i Morrowind...) :rolleyes: :D

abstruse skrev:
Ingen aning, jag tog bara en. :)

Färre spelare torde vara mindre laggande då. :tummenupp

Färre folk att lira med. ;)

Angående MA så följde jag mitt hjärta när jag gjorde min första char också. Hade en MA på 120 men sedan tröttnade jag på att, då i alla fall, vara totalt gimpad.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D