Analysera motorras

thundrace skrev:
Tycker det ser ut som smällt aluskrap på sidorna,och eftersom det finns olja i slangarna så har den fått smörjning,jag vågar ge mig fan på att den främre har gått för snålt och nu när det är kallt så smäller det,inte alls ovanligt bla hos mx-cyklar där vi ibland har fått gå från 240 till 300-320 i munstycke för att få det att hålla vintertid. Försök titta igenom alla delar och tänk "chain of event". Men jag ger mig fan på att det är värmerelaterat.Se om du kan fixa foton,dels på kolvtopparna close up,samt krökarnas in och på utsidan av krökarna vid cylinderfästet.
Ska ta lite kort i morgon! Men jag har ju kört flera gånger tidigare under sesongen när det varit ännu lite kallare i vattnet? Och stiften och toppen ser jättefina ut! Ska titta lite närmare på prylarna i morgon!
Tack för all hjälp :)

Läs stiften ja...det tråkiga med tvåtaktare är ju att de pajar fast allt tycks vara i sin ordning. Men självklart finns det ju en förklaring till varför...utom på gamla Kawa-standups..dom kan driva en till vansinne :huvet

Om inte annat så pm'a mig så skickar jag mitt nummer så skall vi se om inte jag kan hjälpa dig.
Johan
Sandström MC-Service

heliac skrev:
Läs stiften ja...det tråkiga med tvåtaktare är ju att de pajar fast allt tycks vara i sin ordning. Men självklart finns det ju en förklaring till varför...utom på gamla Kawa-standups..dom kan driva en till vansinne :huvet

Ja fy fan..glömmer aldrig min första 550...Bara tanken för mig att känna ett extremt sug efter alkohol....Jisses vilka minnen man har...höll på att slarva bort den det första jag gjorde...

Släng upp lite bilder på era åk! :)
Här kommer mina iaf, Yamaha Wave Blaster 800 -99 (Det är den som pajat) Superjet 650 -90 med 701 motor och brorsans SeaDoo XPDi -03.

Bifogat

• P3130125_c_800x600_.jpg
    P3130125_c_800x600_.jpg
    97.9 KB · Visningar: 61
  • 0921_0029800.jpg
    0921_0029800.jpg
    100.2 KB · Visningar: 65
  • DSCW0008 (Large).JPG
    DSCW0008 (Large).JPG
    80 KB · Visningar: 61
  • DSCW0011 (Large).JPG
    DSCW0011 (Large).JPG
    84.4 KB · Visningar: 55
På tal om 550, hade faktiskt aldrig nåt större probelm med vår! Den var lite sliten men gjorde 40 knop och accade helt ok :)

Bifogat

• 0921_0024 (Medium).jpg
    0921_0024 (Medium).jpg
    86.5 KB · Visningar: 62
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!