Video An Honest Review of The Triumph Bonneville

Vafan, vid 0.19 min är ju den skumma hojen jag såg i Spanien i Augusti, som jag efterlyste i en tråd då!!

Vad är det för hoj, hur tar jag reda på det?

Jag gillar skruvade, oskruvade hojar rakt av:yoparty

Den var riktigt kul, sköna passningar till det "Brittiska arvet".

Riktigt bra! Tidningarna skulle vara lite mer orädda på samma vis. Kalla en planka för en planka.

:)

Vettig kille med humor!
Men verkar va en märklig QC av triumph som släpper iväg en hoj man måste byta ut hälften av prylarna på för att få den att gå som "folk". synd.. känns inte särskilt genomtänkt, eller att någon testförare har haft mer än 10 minuter med den på bana, verkar va en hel del tankefel inbyggda...

:klappar

Jag hoppas han gör fler Honest Reviews, det där var bland det bästa jag har sett på länge!

Vettig kille med humor!
Men verkar va en märklig QC av triumph som släpper iväg en hoj man måste byta ut hälften av prylarna på för att få den att gå som "folk". synd.. känns inte särskilt genomtänkt, eller att någon testförare har haft mer än 10 minuter med den på bana, verkar va en hel del tankefel inbyggda...

Fast att det går pissigt med lambdasond på låglast är inte unikt för Triumph utan snarare utbrett på alla 1-2cyl cyklar som skall klara avgaskrav. Positivt med Triumph är att de inte har låst sin ECU utan man kan programmera om den själv med en 300kr kabel och open source programvara. På de lfeta cyklar så stavas lösningen powercommander och bänkning a 4kkr.

Fast att det går pissigt med lambdasond på låglast är inte unikt för Triumph utan snarare utbrett på alla 1-2cyl cyklar som skall klara avgaskrav. Positivt med Triumph är att de inte har låst sin ECU utan man kan programmera om den själv med en 300kr kabel och open source programvara. På de lfeta cyklar så stavas lösningen powercommander och bänkning a 4kkr.

Men så kan du ju inte säga! Folk måste få behålla sina fördomar om brittiska hojar! :rolleyes:

Nä det har du rätt i, duccen jag ägde förut hade något av samma fenomen. Väldans fint av dom att ha en olåst ecu dock! det skickar ju helt rätt signaler till ägaren om att det är fritt fram att fippla runt på eget bevåg. bra, balanserande svar boris :)

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8