Amstaff tråden

http://swba.net/website/
Här har du/ni en sida för arbetande hundar...
Bra träning för hundarna både socialt o fysiskt..

Håller med, swba är en bra klubb att vända sig till. Har själv varit med där många år då familjens hund bara var min. Men idag så är jag inte så aktiv inom swba, men har ett par vänner som har varit med och startat upp denna klubb och som är aktiva idag. Så kan varmt rekommendera dem oavsett om det gäller träning, kost, hundval, motions o.s.v.

Här nu mera min familjs hund Rocco American bulldog x Amstaff :)

visabild.php

Har själv en Apbt på snart fem år, är kul att se hur människors attityd har ändrats under dessa år. Så sent som idag kom det fram en tant och berättade för mig hur ofarlig min hund är och att felet oftast är i andra änden av kopplet. Sen sa hon till mig att sprida ordet om dessa hundar så nu får jag väl lov att göra det, hehe!

Det jag ville få fram var att det är stor skillnad på hur man blir bemött när man kommer med en pittis i kopplet idag än för bara några årsedan då folk bytte sida av gatan när man kom gående.
Tror att hundtypen har blivit så populär med alla staffar så att folk insett att de inte blir uppkäkade bara för att de tittar på hunden som aftonbladet gärna vill få det till......

Jag säger tjöööp, bara du är medveten om vad du har i kopplet

Här kommer min doggelito: Amstaff,pit,boxer blandning. Har nog aldrig träffat en mer familje social hund. Kan vara lite skeptisk mot andra Hanhundar men människor avgudar han ,särskilt barn.. E däremot väldigt känslig för att vara ensam.. Kan även säga att han vägrar sova nån annanstans än under täcket, vilket i sin tur innebär att det e en ständig kamp om täcket mellan husse o hund..:mad:[/QUOTE

Känner så väl igen slagsmålet om täcke/sovplats varje natt:)
Har själv en boxertjej som bara måste dela kudde, snarkar gör hon också:gnissla

Ber om ursäkäkt för inlägget, jag var inte nykter,
Men jag satte stopp för kampandet.

Last edited:
Tack!:) , förra veckan så såg jag kamp mellan en pitbull och en boxer,
Jag ringde snuten direkt men dom kom inte, jag tog saken i egna händer och Sa till ägarna att dom var rövhål och slog ner dom om jag ska vara ärlig.
Men hundarna var faktiskt otroligt sociala mot mig båda slutade med att slåss och båda kom fram för att hälsa, tycker det är en aning konstigt.

men förhelvete......

Tack!:) , förra veckan så såg jag kamp mellan en pitbull och en boxer,
Jag ringde snuten direkt men dom kom inte, jag tog saken i egna händer och Sa till ägarna att dom var rövhål och slog ner dom om jag ska vara ärlig.
Men hundarna var faktiskt otroligt sociala mot mig båda slutade med att slåss och båda kom fram för att hälsa, tycker det är en aning konstigt.

Snälla jag ber dej, sluta med dina mytoman historier!

Bara dömma av dina mytoman historier så skulle jag aldrig vilja se dej med en amstaff i handen! :mad:

Väx upp din nolla! :mad:

Min gamla eng staff. Kommer noh bli en amstaff efter bebisen är född nu i sommar.

Bifogat

• eee.jpg
    eee.jpg
    140.6 KB · Visningar: 46
Ber om ursäkt för tidigare inlägg, jag menade inte allt vad jag sa men jag gick emellan kamp mellan boxer / amstaff.

Ni får tro vad ni vill men det ska inte diskuteras här.

Här ska vi diskutera Amstaff Ambull Bulldrog, Staffe m.m

Ha det trevligt ikväll nu, MVH Jimmy

Ber om ursäkt för tidigare inlägg, jag menade inte allt vad jag sa men jag gick emellan kamp mellan boxer / amstaff.

Ni får tro vad ni vill men det ska inte diskuteras här.

Här ska vi diskutera Amstaff Ambull Bulldrog, Staffe m.m

Ha det trevligt ikväll nu, MVH Jimmy

Din historia påminner om min senaste encounter med en amstaff faktiskt.
Den satt ensam högt uppe i ett träd dit den klättrat. Jag tänkte jag skulle rädda den, så jag bet av trädet med tänderna. Tyvärr så gapade den när jag skulle ta emot den så min arm trängde rakt in i munnen och ut genom svansen. Helt otroligt!

Ber om ursäkt för tidigare inlägg,
Jag var inte helt nykter och den som hade boxern har passat min hund ibland så jag blev ganska chockad.

Nykter? 1445 en fredag och bor hemma hos mamma och pappa?
Låter som du ätit ljugpasta till lunch, det är vad jag tycker.
Tror inte du ens haft en hund från början.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon