Amerikanska Ambassaden

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Nån som har några hookups? Känner nån som jobbar där? :p

Ska dit snart och snacka lite allvar med dom men vill kanske veta lite om stället innan jag åker dit.

Nån som vill yttra sig?

Swedie skrev:
Ska dit snart och snacka lite allvar med dom men vill kanske veta lite om stället innan jag åker dit.

Nån som vill yttra sig?
Parkera INTE med bil på gatan precis utanför där!
Det har jag testat. Efter 3 min kom en fet jävla SUV med svarta rutor framglidandes från ingenstans. Ur den hoppade två gorillor som på ett väldigt tydligt sätt förklarade för mig att det inte var någon bra idé att parkera just där och att om jag inte flyttade bilen omedelbart så skulle dom ta hand om den saken åt mig :3freak

craze skrev:
Parkera INTE med bil på gatan precis utanför där!
Det har jag testat. Efter 3 min kom en fet jävla SUV med svarta rutor framglidandes från ingenstans. Ur den hoppade två gorillor som på ett väldigt tydligt sätt förklarade för mig att det inte var någon bra idé att parkera just där och att om jag inte flyttade bilen omedelbart så skulle dom ta hand om den saken åt mig :3freak

:rofl :rofl :rofl

Swedie skrev:

Nån som vill yttra sig?

tänker du smita din jäkel, i så fall vill jag med som handbagage :D

Känner ingen men har varit där massa gånger. Hade lite skumma frågor om posthantering mellan länderna och fick prata massor med mycket seriös och intresserad personal. Det är annat i "luckorna" kanske. Men om man har lite anorlunda ärenden och behöver fördjupa sig så är mitt spontanintryck av personalen :tummenupp Det underlättar naturligtvis om man är mycket "civiliserad" i sitt sätt att agera.

#Olsson# skrev:
Känner ingen men har varit där massa gånger. Hade lite skumma frågor om posthantering mellan länderna och fick prata massor med mycket seriös och intresserad personal. Det är annat i "luckorna" kanske. Men om man har lite anorlunda ärenden och behöver fördjupa sig så är mitt spontanintryck av personalen :tummenupp Det underlättar naturligtvis om man är mycket "civiliserad" i sitt sätt att agera.
Tack, tänkte iaf bära skjorta och mindre skitiga byxor. hehe. Jorå, ska se propert klädd ut medan jag lägger fram mina hot. :hihi

Har själv varit där o parkerat utanför men aldrig gått in (fick inte tror jag).

Swedie skrev:
Tack, tänkte iaf bära skjorta och mindre skitiga byxor. hehe. Jorå, ska se propert klädd ut medan jag lägger fram mina hot. :hihi

Har själv varit där o parkerat utanför men aldrig gått in (fick inte tror jag).

Ta med en bärbar med alla wheeliefilmer från CA och visa "what YOU can do for the USA" :D

#Olsson# skrev:
Ta med en bärbar med alla wheeliefilmer från CA och visa "what YOU can do for the USA" :D
Kommer dom säga så? :p Bara undrar liksom vad de kommer tjafsa om, jag tänkte iaf se till att mina hot verkligen tas allvarligt :D haha. näe men asså... ska diskutera lite.

Swedie skrev:
Kommer dom säga så? :p Bara undrar liksom vad de kommer tjafsa om, jag tänkte iaf se till att mina hot verkligen tas allvarligt :D haha. näe men asså... ska diskutera lite.
Säg att du skall dit för brudarna i cali..... :banana

Ärligt, var dig själv. Det lyser alltid igenom när man spelar nån annan...

///M

ja, jag har ju även rakat skallen för detta tillfälle.. :p iofs inte helt rakat.. hehe. kommer ha växt ut lite tills dess.

Men jag kommer vara mig själv o jag hoppas att det räcker.

Swedie skrev:
ja, jag har ju även rakat skallen för detta tillfälle.. :p iofs inte helt rakat.. hehe. kommer ha växt ut lite tills dess.

Men jag kommer vara mig själv o jag hoppas att det räcker.

Annars kan du ju säga att du vill till USA för att kunna joina Kåren så att du kan bekämpa terroristmen:) Den nappar de säkert på :D
Det kan ju vara en sista utväg....sedan visar du den rakade skallen...

Vad som vore nått är att skaffa en s.k "military haircut" en "high and tight" ... lol. O även klä sig en Amerikansk uniform... de skulle nog vända på huvet ett antal gånger om jag gick det med sådan frilla o börja jiddra lite.

Swedie skrev:

Nån som vill yttra sig?

Tipsen kanske är relativa till varför du ska dit......
Ska du ansöka om visum gäller det bara att vara en trevlig gosse.
Ska du ansöka om att bli nästa president kanske andra tips gäller liksom......

Katie skrev:
Ska du ansöka om visum gäller det bara att vara en trevlig gosse.

Om man VARIT en ..öh "otrevlig" gosse då? Jag är egentligen skittrevlig, men liksom mycket gick fel när jag var i USA. Vet inte om de kan förlåta ... ?

Swedie skrev:

Hot? Om du så gör minsta antydan till att du ens har en liten liten hållhake så ringer de på Joe med Smith & Wesson o träkolv. (Ja det är vad de hadde sist) Dra ned byxorna lååångt istället och påvisa att du har ärliga och seriösa avsikter. (om du nu har det dvs :D

Swedie skrev:
Om man VARIT en ..öh "otrevlig" gosse då? Jag är egentligen skittrevlig, men liksom mycket gick fel när jag var i USA. Vet inte om de kan förlåta ... ?

Tyvärr så tror jag att har de "slängt" ut en av någon anledning, så får du nog svårt att få de att ändra sig förrens spärrtiden har gått ut.

Annars så får man försöka bli raketforskare, då släpper de nog in en utan problem.

Swedie skrev:

Så det ska alltså diskuteras om ditt "tillstånd" att få återbesöka deras fagra land? Koppla på charmen och sen gäller det nog att träffa på rätt person! De är ruskigt strikta när det gäller vissa tillstånd samt att deras byråkrati inte är att leka med. Kan inte annat än att önska dig lycka till!

Dessutom kan en liten rekommendation vara att kontakta svenska ambassaden i Washington. De kan ju Amerikanska lagar mm samt att del av deras jobb är att hjälpa svenskar som på ett eller annat sätt behöver hjälp gällande The US of A.

:tummenupp

Swedie skrev:

Jaja.. du Mördade iaf ingen va?

Swedie skrev:

Nån som vill yttra sig?

Blev inte du tvingad att lämna USA sist pga visum osv?

Sist jag var där så var jag där mer än dom 3 månader som gäller. Kan nog bli problem nästa gång jag åker dit. Dom sa inget när jag åkte hem iaf :tummenupp

Kan det vara så att det löser sig om jag skaffar visum av ambassaden innan jag åker och skaffar nytt pass eller ser dom att jag har varit där illegalt på mitt personnummer måntro?

Katie skrev:
Så det ska alltså diskuteras om ditt "tillstånd" att få återbesöka deras fagra land? Koppla på charmen och sen gäller det nog att träffa på rätt person! De är ruskigt strikta när det gäller vissa tillstånd samt att deras byråkrati inte är att leka med. Kan inte annat än att önska dig lycka till!

Dessutom kan en liten rekommendation vara att kontakta svenska ambassaden i Washington. De kan ju Amerikanska lagar mm samt att del av deras jobb är att hjälpa svenskar som på ett eller annat sätt behöver hjälp gällande The US of A.

:tummenupp
Går dessa att nå per email? Vill inte ha telefonräkningen ...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT