Amerikansk texning

Optimalt

+ + + + +
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
cbr 1000 -06
Om man tittar film med amerikans originaltextning så skriver dom vad folk gör som t.ex. *james caughing* eller liknande.

Om du spelar en låt så skriver dom med en not i början *(music) i´m always yours)*.

Det verkar så elakt. Är det bara för att jäklas med döva?
-Åhh...Du skulle bara höra denna låt, så underbar.

Jag citerar komikern Mitch Hedberg efter fri översättning:
"
Som att vinka till folk man inte känner. Tänk om dom saknar en hand?
-Titta vad jag har. Den här är användbar.... Jag ska gå plocka upp någonting."

Originalt av Mitch: I like to wave at people I don't know. It's dangerous to wave to someone you don't know cause what if they don't have a hand? They think you're cocky. "Look what I got motherfucker! This thing is useful. I'm gonna go pick something up!"

Du kan få liknande textning på svenska på vissa dvd'er, om du väljer textning för hörselskadade.

Det knepigaste jag har sett är ändå textning för synskadade, jag var ju helt enkelt bara tvungen att prova, bokstäverna blev dubbelt så stora och täckte halva rutan...
Tror dom att synskadade har 14" TV apparater?
Det är väl för f-n bara att köpa en 60" TV och sitta en meter ifrån, då täcker IAF inte texten halva bilden....

Du kan få liknande textning på svenska på vissa dvd'er, om du väljer textning för hörselskadade.

Det knepigaste jag har sett är ändå textning för synskadade, jag var ju helt enkelt bara tvungen att prova, bokstäverna blev dubbelt så stora och täckte halva rutan...
Tror dom att synskadade har 14" TV apparater?
Det är väl för f-n bara att köpa en 60" TV och sitta en meter ifrån, då täcker IAF inte texten halva bilden....

Men då täcker ju den synskadade halva bilden så då ser ju inte vi som sitter i soffan! :huvet

Vilken konstig vinkling.. anledningen är väl att de döva inte ska missa något.. Testa att se en film med blind-tolkning..

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back