Amerikansk polisman skäller ut tysk turist

Missar alla att snuten är jävligt schysst? Ge honom en liten utskällning och låter honom åka vidare. Allt detta med lite humor.

Skulle det finnas fler sådana här snutar skulle man kanske inte hata dem :näsblod

Eller så kunde han inte bötfälla en tysk och passade på att vara otrevlig istället? :va

Missar alla att snuten är jävligt schysst? Ge honom en liten utskällning och låter honom åka vidare. Allt detta med lite humor.

Skulle det finnas fler sådana här snutar skulle man kanske inte hata dem :näsblod

Va!? Vad hatar du snutar för? För att de ger dig en bot om du gjort fel? Det är ju deras jobb, inte att vara kaxiga och trycka er nån liten tysk pojke. Jag hade definitivt hatat snutar om de försökte förödmjuka eller utnyttja sin position. Det är en polis som gjort det mot mig och flera andra. Full av både alkohol och hybris skulle han visa brickan för att komma före i korvkön (:hihi) Har berättat om honom i en annan tråd. Han fick tugga asfalt direkt den tönten.

Nej, korrekta ska de vara mot allmänheten. Däremot får de gärna sätta hårt mot hårt om de blir dåligt bemötta men de ska aldrig vara den som är otrevlig först.

Det där var riktigt dåligt beteende av polisen, han gjorde sig förtjänt av ett tandläkarbesök där tycker jag. Har man ett sånt yrke så ska man vara trevlig.

Han skulle platsa som ordningsvakt här i Sverige...helst av allt i Uddevalla för där skulle han bli populär bland låtsassnutarna direkt.

Är det inte dåligt beteende att köra 45 km/h över hastighetsbegränsningen? Klart han får skälla på den som brutit lagen. Inget konstigt med det. Löjligt höga krav ni har på hur de ska bete sig.

Min främsta kontakt med Highway Patrol har varit när de hjälpt folk med diverse bilproblem då de ständigt patrullerar vägarna. Mycket bra jämfört med våra lata poliser som låter kameraskåpen dra in lönen. Skulle vara bra om våra poliser var mer synliga också.

Va!? Vad hatar du snutar för? För att de ger dig en bot om du gjort fel? Det är ju deras jobb, inte att vara kaxiga och trycka er nån liten tysk pojke. Jag hade definitivt hatat snutar om de försökte förödmjuka eller utnyttja sin position. Det är en polis som gjort det mot mig och flera andra. Full av både alkohol och hybris skulle han visa brickan för att komma före i korvkön (:hihi) Har berättat om honom i en annan tråd. Han fick tugga asfalt direkt den tönten.

Nej, korrekta ska de vara mot allmänheten. Däremot får de gärna sätta hårt mot hårt om de blir dåligt bemötta men de ska aldrig vara den som är otrevlig först.

Du kan ju inte ställa en fråga till mig och sedan besvara den själv med något helt irrelevant ...

Eller så kunde han inte bötfälla en tysk och passade på att vara otrevlig istället? :va

Kan vara något i stil med det med.

Last edited:
Du kan ju inte ställa en fråga till mig och sedan besvara den själv med något helt irrelevant ...

Vad hatar du polisen för? (punkt)

Är det inte dåligt beteende att köra 45 km/h över hastighetsbegränsningen?

Men snälla...

Klart han får skälla på den som brutit lagen. Inget konstigt med det. Löjligt höga krav ni har på hur de ska bete sig.

Du tycker att svenska poliser ska börja förnedra fortkörare och hota med att de ska bli påsatta i arslet? :tummenupp

Last edited:
Vad hatar du polisen för? (punkt)

Jag har problem med polisen då jag tycker att de vid flera tillfällen missbrukat sitt våldsmonopol på felaktigt sätt. Jag känner flera som blivit misshandlade på mer eller mindre lösa, befogade eller obefogade grunder.

Personligen har jag vid ett tillfälle blivit så illa behandlad och förnedrad av polisen för något jag inte gjort, att jag inte vill skriva om det. För att varit vid fel plats vid fel tillfälle.

Jag hatar inte alla poliser, men jag blir illa till mods av att se dem. Jag vet att det finns "bra" snutar.

• Gilla
Reaktioner: /J
Men snälla...

Du tycker att svenska poliser ska börja förnedra fortkörare och hota med att de ska bli påsatta i arslet? :tummenupp

Det är ett lagbrott att köra för fort, polisen ska upprätthålla lagen. Hur svårt är det att förstå?

Jag tycker inte att svenska poliser ska börja med det men jag är inte direkt upprörd över vad den här polisen sade heller.

Dum jävla snut, det var ju HAN som körde för fort uppenbarligen. " I was in front of you"... Om man inte får åka lika fort som polisen, vem ska man få hålla takten med :va

Fick han bara åka förresten eller visar de inte resten? Då hade han ju grymt flyt! 50km/h över gällande hastighetsbegränsning, tacka fan för att konstapeln var arg.

Det är ett lagbrott att köra för fort, polisen ska upprätthålla lagen. Hur svårt är det att förstå?

Men upprätthålla lagen hade väl varit att ge honom en bot, inte hota med rövkn*ll och förnedra honom för att han är tysk? Hur jävla svårt kan det vara att fatta?

Jag har problem med polisen då jag tycker att de vid flera tillfällen missbrukat sitt våldsmonopol på felaktigt sätt. Jag känner flera som blivit misshandlade på mer eller mindre lösa, befogade eller obefogade grunder.

Personligen har jag vid ett tillfälle blivit så illa behandlad och förnedrad av polisen för något jag inte gjort, att jag inte vill skriva om det. För att varit vid fel plats vid fel tillfälle.

Jag hatar inte alla poliser, men jag blir illa till mods av att se dem. Jag vet att det finns "bra" snutar.

Och ändå skriver du att detta var bättre än att ge en bot? Jag förstår inte. Snutar ska vara korrekta och artiga men tuffa om det krävs om du frågar mig.

Last edited:
Men upprätthålla lagen hade väl varit att ge honom en bot, inte hota med rövkn*ll och förnedra honom för att han är tysk? Hur jävla svårt kan det vara att fatta?

Beroende på vilken delstat det är kan det vara helt meningslöst att ge en utlänning böter. Norge är ett undantag, de kallar utländska fortkörare till rättegång!

Spelar ingen roll. Han kan vara grinig och tillrättavisa, men inte på detta sätt.

Vilket jävla tjafs! De kör 45 km/h för fort, filmar honom med dold kamera, fnittrar efteråt och lägger ut allting på internet men att han höjer rösten är det enda anmärkningsvärda?

Jag tycker inte att svenska poliser ska börja med det men jag är inte direkt upprörd över vad den här polisen sade heller.

Det är klart att polisen ska upprätthålla lagen, något annat vore fel. Dock tycker jag väl att polisen i det fallet kunde ha varit lite trevligare.

Det är tyvärr sällan man träffar på en trevlig polis numera, har en bekant som är polis sedan några år och mer otrevlig/dryg människa får man leta efter. Innan hon blev polis var hon alltid väldigt trevlig och brydde sig inte om småsakeer men var det något större så tvekade hon inte på att bita ifrån. Nu när hon är polis så är hon riktigt otrevlig och tål ingenting, just därför brukar jag gå fram till henne varenda gång jag är lite småfull och prata med henne för då skäms hon när hennes kollegor är med henne. Att skämmas för något som egentligen inte är pinsamt tycker jag är helt fel.

Vilket jävla tjafs! De kör 45 km/h för fort, filmar honom med dold kamera, fnittrar efteråt och lägger ut allting på internet men att han höjer rösten är det enda anmärkningsvärda?

Att han höjer rösten ska man inte klaga på men att bete sig som han gjorde är helt förkastligt enligt mig. Man beter sig inte så för en fortkörning, hade föraren varit uppkäftig mot polisen så hade jag helt och hållet förstått polisen.

Last edited:
Jag hade inte sagt nej till den "utskällningen" istället för att åka dit för 45 km/h över.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing