Amerikansk patriot wild card i MotoGP

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Ben Spies om sin egen medverkan i årets två MotoGP-race på amerikansk mark: Laguna Seca och Indianapolis:

"It´s good for America."

och

"I think maybe some people discount how good the riders are over here in the AMA. Myself, I'd put the top six AMA riders on par with just about any from anywhere in any series."

Lite magstarkt uttryckt i båda fallen enligt min mening. Jamie Hacking lika bra som Rossi? Han kanske inte är så "easy going" som han har gett intryck av, Ben Spies. Eller så lider han bara av typisk amerikansk ignorans...

Last edited:
Ignorans, det låter rimligt. :wiggle

Nu kan jag inte säga att jag har sett alla ama-race, men de jag har sett så har det varit Ben Spies, Mat Mladin.... .... .... sen kommer resten. Så att hävda att topp sex i ama skulle vara fullt jämförbara med vem som helst i motogp måste ju vara en enorm överdrift. I annat fall skulle ben spies och mladin vara väldigt överlägsna även i motogp och det tvivlar jag starkt på.

Vad han säger är ju att han själv är lika bra som vem som helst i MotoGP. Detta kan bli riktigt roligt.

Ivan Drago-frissa!

ivan-drago_cr.jpg

Troy Bayliss kom ju med ett bra uttalande när han började i Ducati´s MotoGP team 2003..

"I was thinking I´ll hang back and follow one of the slower riders to get a feel for the pace, but there wasn´t any (..slow riders)!"

Detta från en kille som vunnit WSBK.

Ska bli kul att se vad han har att säga efter sitt första race....:rolleyes:

Troy Bayliss kom ju med ett bra uttalande när han började i Ducati´s MotoGP team 2003..

"I was thinking I´ll hang back and follow one of the slower riders to get a feel for the pace, but there wasn´t any (..slow riders)!"

Detta från en kille som vunnit WSBK.
Bayliss är bara lite mer ödmjuk än vad Spies är. 2003 körde Pitt, Ryo och Kiyonari MotoGP. De är alla långsamma om man mäter dem med samma måttstock som man mäter Bayliss. Dessutom körde Roberts och Aoki på en KR3:a som var hopplöst efter.

Spies är väl som amerikaner är mest. Skrävliga alltså. Men det blir ju desto roligare när han inte presterar topp tio i MotoGP...
Direkt löjligt att påstå att AMA-toppen kan mäta sig med vilka som helst i världen.

Typisk amerikansk attityd, på gott och ont.
Vi svenskar tycker ochså om att tala om hur bra vi är, men gör det mer subtilt och mindre öppet kanske.
Hans förutsättningar att göra ett intryck i Moto GP på en Suzuki kanske är hyggliga, men topp 10 skulle förvåna.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...