Amerikaner och vapen.

Jien

Nu med Cheyhoj
Gick med
6 Nov 2006
Hoj
CBR600RRA
Länk

Vad tycker ni?
Skrämmande när man ser att föräldrarna är lyckliga och stolta över händelsen :gnissla kolla inlevelsen i inslaget :jisses

Du kanske inte ska lita på allt på nätet.. ..framförallt inte när det kommer från en satirsida. :fatta!

:D

Men ändå. Amerika i ett nötskal:

"Det är inte vapnet som dödar. Det är handen som håller i vapnet"
Sagt av vapenlobbyisterna.

Sen att, om det aldrig hade funnits ett vapen, så hade den arga handen inte begått ett mord, utan det hade blivit ett slagsmål istället...

Dubbelmoralens högborg - Amerikatt!

:D

Men ändå. Amerika i ett nötskal:

"Det är inte vapnet som dödar. Det är handen som håller i vapnet"
Sagt av vapenlobbyisterna.

Sen att, om det aldrig hade funnits ett vapen, så hade den arga handen inte begått ett mord, utan det hade blivit ett slagsmål istället...

Dubbelmoralens högborg - Amerikatt!

Precis....

Man minskar skolskjutningar drastiskt om finniga högstadielever som känner sig orätt behandlade inte kommer över vapen att skjuta av sin klass med. Fast det är klart vapenlobbyn vill ju utrusta varje fjortis med ett vapen så de kan skjuta tillbaka....

Bäst vore kanske om folk mådde så bra att de inte övervägde att skjuta sin omgivning och sig själv fast det är klart en utopi....

Fan so roligt och horribelt!:rofl När ungen sitter och berättar om hur han sköt av både käke och fingrar på tjuven för att få tyst på honom, och sen pappans kommentar om att det var ungens skratt som hade väckt honom:rofl

Amerikaner gillar sin frihet, att en massa européer med noll dito ska ha nedsättande åsikter om det har jag aldrig förstått. Som om det är bättre i Sverige där varenda semigangster har picka medan det är omöjligt för gemene man att försvara sig.

Löjligt.

Amerikaner gillar sin frihet, att en massa européer med noll dito ska ha nedsättande åsikter om det har jag aldrig förstått. Som om det är bättre i Sverige där varenda semigangster har picka medan det är omöjligt för gemene man att försvara sig.

Löjligt.

Under min tid i gymnasiet fanns det skotthål i en vägskylt utanför.. :gnissla

Amerikaner gillar sin dumhet, att en massa européer med noll dito ska ha nedsättande åsikter om det har jag aldrig förstått. Som om det är bättre i Sverige där varenda semigangster har utbildning medan det är omöjligt för gemene man att fördumma sig sig.

Löjligt.

Efter lite kreativt editerande så kan jag säga att jag är överens med dig.

Jag har diskuterat amerikanernas förhållande till vapen med flera amerikaner. "Guns don't kill, people do" hör man ofta de värsta galningarna försvara sig med.
Många häpnadsväckande saker har jag lärt mig av dem. Exempelvis har man i princip full rätt att skjuta ihjäl folk som inkräktar på ens tomt. I de flesta stater får vem som helst bära vapen så länge vapnet är synligt. Om man vill kunna bära dolda vapen måste man dock skaffa ett tillstånd. Det tillståndet får man efter att ha gått en två timmar lång kurs.

Arr inte alla får bära skarpladdade vapen jämnt ter sig skrämmande för medelamerikanen.

det kanske gäller alla amerikaner snart, förra våren tog ammunitionen slut 10 min efter de fått in nya leveranser, Glock låg efter i produktionen med 140 000 vapen.....

[YOUTUBE-ID]aJO353iP-Gg[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]BPAmlxycEsU[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]lIphhQgO4U4[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT