Americans are NOT stupid - with subtitles

bara jag som verkligen inte tror att folk är så dumma? Kommigen hur jävla obildad man än är fattar man för i helvete att australien inte är frankrike och att star wars inte är basserad på en verklig händelse?

Videon luktar fake imo

Det värsta tycker är med Geografi

Vissa av dem säger att de vill spränga upp hela länder, men de vet inte var de finns ?..

Irak på Australien ?? :S

Hoppas inte deras regering är lika :P

Visst, självklart har de letat fram korkade amerikaner. Men jag tror inte det går att hitta folk med så dålig koll i sverige.

neeeeh... dom är ju rätt små och den är nå sjukt känslig... minsta lilla pixel fel så missar man ju med x antal miles...

De verkar ju förbannat obildade. Däremot så har dom nog sökt länge för att hitta folk som är så "dumma". Dessutom får man väl sätta det i perspektiv och fundera på om man vet så jävla mycket om usa.

Men visst känner man sig förbannat välbildad och bäst när man ser den. :)

USA är ju å andra sidan bara ett land, jag kan inte alla län i sverige heller... men jag kan fan peka ut vart frankrike, korea och medelöstern ligger på en karta.
Jag kan inte så mycket om USA de kan ingenting om resten av världen (baserat på filmen då). Tror det var nån sån där film där de bads peka ut USA, som de självklart visste var det största landet så ett flertal av dem pekade på ryssland :va

Tror precis som er andra att det måste vara hopklippt... skulle vara kul att göra ett eget experiment för att se hur det verkligen är :D

neeeeh... dom är ju rätt små och den är nå sjukt känslig... minsta lilla pixel fel så missar man ju med x antal miles...

Kul dock! Jag kan behöva lite uppdatering kring länderna i öst faktiskt. Blandar gärna ihop dem..

Det värsta tycker är med Geografi

Vissa av dem säger att de vill spränga upp hela länder, men de vet inte var de finns ?..

Irak på Australien ?? :S

Hoppas inte deras regering är lika :P

Haha exakt det kommer explodera lite överallt... eller i landet som är längst bort från dem på kartan :gnissla

USA är ju å andra sidan bara ett land, jag kan inte alla län i sverige heller... men jag kan fan peka ut vart frankrike, korea och medelöstern ligger på en karta.
Jag kan inte så mycket om USA de kan ingenting om resten av världen (baserat på filmen då). Tror det var nån sån där film där de bads peka ut USA, som de självklart visste var det största landet så ett flertal av dem pekade på ryssland :va

Tror precis som er andra att det måste vara hopklippt... skulle vara kul att göra ett eget experiment för att se hur det verkligen är :D
Det räknas som ett land men det är ju ändå jämförbart med till exempel eu. Peka gärna ut medelöstern, jag är osäker på vart det ligger. :arsele:tungan

Såg ut som om dom hade skrivit dit länderna men fel på kartan :va

Om man skulle ta USAs alla stater på en karta och byta namn på dom så tror jag inte många svear kan pricka rätt.

Det där känns inte riktigt som en rimlig jämförelse. Det skulle i så fall vara att jämföra att byta plats på USA:s stater med att byta plats på Sveriges landskap och be en amerikan peka ut den rätta platsen. Då skulle dom vara bra chanslösa. En genomsnittlig Svensk kan i alla fall peka ut Florida, Texas och Californien med hyfsad säkerhet.

Ska man göra en rättvis jämförelse så ska man i så fall ta en karta där man bytt plats på ett antal länder och sedanb be en amerikan och en Svensk flytta namnen till rätt land. Jag tror personligen att en genomsnittlig Svensk klarar det bättre. Min personliga erfarenhet efter att ha jobbat en hel del med amerikaner är att dom helt enkelt inte har alla paddlar i vattnet.

Jag tror att det är relativt svårt att få tag på en svensk som du kan lura i att Australien heter Iran exempelvis. Det är lite som att lura i någon att Europa egentligen heter ryssland. En del av nitarna dom går på är väldigt grundläggande.
Men det mest skrämmande är väl egentligen krattorna som tycker att man borde bomba diverse länder tillbaka till stenåldern men inte ens vet vart landet ifråga ligger.
Eller snubben som tycker att man borde bomba det och det landet för att han inte gillar dom utan att ha något som helst belägg för det.

Jag är personligen en fullkomlig kratta på geografi då det inte var något av mina favoritämnen men om jag får ett antal länder så kan du ge dig på att det inte är många procent som jag kommer att stoppa i fel världsdel även om jag kanske löper en hyfsad risk att byta plats på exempelvis serbien och kroatien.

bara jag som verkligen inte tror att folk är så dumma? Kommigen hur jävla obildad man än är fattar man för i helvete att australien inte är frankrike och att star wars inte är basserad på en verklig händelse?

Videon luktar fake imo

Jag tror faktiskt inte att det är fake. flertalet amerikaner har mycket begränsade kunskaper om allt som är utanför USA:s gränser. Låt vara att dom säkerligen valt ut dom dummaste amerikanerna men på riktigt är det nästan garanterat.

Vi satt en gång och väntade i flera veckor på att få några lådor med hemlig kvalitetssäkringsdokumentation som vi skulle få skickade från Chicago. När det kom fram så visade det sig att dom fått ner nästan hela adressen rätt. Det var bara det att dom skrivit Swaziland istället för Sweden.
Dom grejade med andra ord inte att skicka ett paket rätt trots att vi mailat över den rätta adressen innan.

Last edited:
Jag håller faktiskt med dig, förutom att det faktiskt heter googla, är du gammal LR???

Googla kan man bara säga om det är på Google man söker och det är i långt ifrån alla lägen det allra bästa valet.
Att säga att det alltid heter googla är lite som att säga att man kör windows när man sitter vid en Mac.
Söker man efter roliga filmklipp och diverse information så är Google i många fall fullt tillräcklig då dom har väldigt många indexerade sidor men mycket information om man letar efter specialkunskaper finns inte indexerat på google utan man måste gå via andra källor.

Google må vara störst men inte den enda och inte bäst i alla lägen.

Det är bara fjortisar som tror att google är ensamma om sin tjänst.

haha jag är ju egentligen riktigt smart :hihi

Fast... det beror ju på vad man jämför med.

Söker man efter roliga filmklipp och diverse information så är Google i många fall fullt tillräcklig då dom har väldigt många indexerade sidor men mycket information om man letar efter specialkunskaper finns inte indexerat på google utan man måste gå via andra källor.

Google må vara störst men inte den enda och inte bäst i alla lägen.

Det är bara fjortisar som tror att google är ensamma om sin tjänst.

Nyfiken på vad dessa speicialkunskaper är?

Speciellt då google indexerar alla pdf i cyberspace + nu förtiden har nästan alla utgivna böcker inscannade? :va

Måste vara något riiiktigt dirty :D

Back