Americans are NOT stupid - with subtitles

Ge mig några dagar och en filmkamera så kan jag samla ihop lika puckade svenskar.

Får man klippa och klistra lite och sen enbart välja ut dom som svara fel så blir det så här.

Tråkigt inlägg va? :tungan

De har vart i krig med Irak i flertalet år och vet inte vart fan landet ligger...

Ge mig några dagar och en filmkamera så kan jag samla ihop lika puckade svenskar.

Får man klippa och klistra lite och sen enbart välja ut dom som svara fel så blir det så här.

Tråkigt inlägg va? :tungan

Såg ut som om dom hade skrivit dit länderna men fel på kartan :va

Om man skulle ta USAs alla stater på en karta och byta namn på dom så tror jag inte många svear kan pricka rätt.

Såg ut som om dom hade skrivit dit länderna men fel på kartan :va

Om man skulle ta USAs alla stater på en karta och byta namn på dom så tror jag inte många svear kan pricka rätt.

Ja, för att se om de reagerar på att det är fel. Iran(Irak?) på Australien! :D:D

Men om man ändrar namn på hela kontinenter som australien så borde man fatta att något är fel?

Ja, för att se om de reagerar på att det är fel. Iran(Irak?) på Australien! :D:D

Men om man ändrar namn på hela kontinenter som australien så borde man fatta att något är fel?

Det är ju bara en liiten ö? :D

De verkar ju förbannat obildade. Däremot så har dom nog sökt länge för att hitta folk som är så "dumma". Dessutom får man väl sätta det i perspektiv och fundera på om man vet så jävla mycket om usa.

Men visst känner man sig förbannat välbildad och bäst när man ser den. :)

Den är rolig ja, men hur allmänbildade tror du att vi svenskar är då? Slår vad om att man skulle få en del dumma svar om man gjorde ett liknande klipp från någon svensk stad...

"which state does KFC come from?"

- Don't know.

"Do you know what it stands for?"

- Kentucky fried chicken, right?

:D

Nån trodde ju att australien va nordkorea å tazmanien va sydkorea "fan att de va en sån storleksskillnad visste jag inte förräns nu" :D

Bara jag som känner att kunskap har blivit svårare att värdera? Går ju googla på två sek, t.o.m. från mobilen, så vafan ska man anstränga sig för att trycka in massa kunskap i huvet när man har det i mobilen? Kan ju vara bra att kunna plussa ihop ett plus ett så att säga iofs, sen menar inte jag att kunskap är värdelöst, men ändå, kunskap är fan inte värt lika mycket idag jämfört med förr... Känns som fantasi/kreativt tänkande blir allt viktigare

Visst verkar dom korkade i filmen, men gå runt på stan o trycka en kamera i ansiktet på folk så svarar nog många fel av bara den märkliga situationen.

Bara jag som känner att kunskap har blivit svårare att värdera? Går ju googla på två sek, t.o.m. från mobilen, så vafan ska man anstränga sig för att trycka in massa kunskap i huvet när man har det i mobilen? Kan ju vara bra att kunna plussa ihop ett plus ett så att säga iofs, sen menar inte jag att kunskap är värdelöst, men ändå, kunskap är fan inte värt lika mycket idag jämfört med förr... Känns som fantasi/kreativt tänkande blir allt viktigare

Mja, jag vet väl inte om jag skulle kunna komma fram till hur (egentligen ganska grundläggande) saker som andraderivata, kroklinjig rörelse och stökiometrisk förbränning fungerar på 2sek utan att ha sett det förut.

Kunskap är fortfarande väldigt viktigt.

Bara jag som känner att kunskap har blivit svårare att värdera? Går ju googla på två sek, t.o.m. från mobilen, så vafan ska man anstränga sig för att trycka in massa kunskap i huvet när man har det i mobilen?

Fast läs här i en vecka så hittar du hundra frågor som man skulle ha kunnat googla fram svaret på men som ändå ställs i ett forum.

Folk måste först löra sig att söka på internet (inte googla, söka på internet), sedan att värdera relevans och slutligen att dra slutsatser av det dom får fram...

Det vete fan om det inte är lättare med den gamla korvstoppningsmetoden...

Mja, jag vet väl inte om jag skulle kunna komma fram till hur (egentligen ganska grundläggande) saker som andraderivata, kroklinjig rörelse och stökiometrisk förbränning fungerar på 2sek utan att ha sett det förut.

Kunskap är fortfarande väldigt viktigt.
Bra poäng, motargumentet blir väll i stil med att det inte är nån mening att lära sig sånt i förväg för att det kan "va bra o kunna nångång i framtiden", sånt lär man sig lätt när man väl behöver det... Men, samtidigt känner jag inte för att argumentera imot dig, för jag vill känna att kunskap är viktigt, mitt starkaste argument är väll för o ta död på all religion som förpestar världen, där är kunskap ett skarpt vapen. Önskar att jag hade lättare för att värdera kunskap högt, mest är jag väll förbannad på min hjärna, jag är nördigt intresserad av typ allt, men lyckas väldigt sällan lägga nått på minnet :crash

Fast läs här i en vecka så hittar du hundra frågor som man skulle ha kunnat googla fram svaret på men som ändå ställs i ett forum.

Folk måste först löra sig att söka på internet (inte googla, söka på internet), sedan att värdera relevans och slutligen att dra slutsatser av det dom får fram...

Det vete fan om det inte är lättare med den gamla korvstoppningsmetoden...
Jag håller faktiskt med dig, förutom att det faktiskt heter googla, är du gammal LR???
Kritiskt tänkande är ett av mina starkaste budord, så att säga.

Fick en funderare på varför jag skrev första inlägget, kom fram till att det mest är för att om nån säger att det inte är nån mening att lära sig nått för man kan "googla allt" så har jag svårt o argumentera imot... Men lyckas man öva upp ett kritiskt tänkande har man kommit långt. Lär folk o tänka istället för o trycka på dom kunskap som inte går in, typ :rolleyes:

Last edited:
Jag håller faktiskt med dig, förutom att det faktiskt heter googla, är du gammal LR???

Fast om man använder någon annan söktjänst då?
(och ja, jag är skitgammal)

Jag fick så sent som i dag ett erbjudande om att köpa mig en plats högre upp i resultatlistan hos Google.
Jag gillar inte prostituerade sökmotorer.
Problemet är att dom alla är det mer eller mindre.

Jag fick så sent som i dag ett erbjudande om att köpa mig en plats högre upp i resultatlistan hos Google.
Om du använder annan söktjänst är du vilse vilket antagligen beror på att du är typ äldre än ardi, minst

Jag ser inget fel i porstituerade sökmotorer, jag tycker jag hittar det jag letar efter med google så jag kan inte klaga, företag som är beredda på att betala för att ligga högt är ju mest sannolikt bra företag som tjänar på att ligga högt, eftersom dom är, just det, bra.
Jag gillar pengar, tycker det är ett fiffigt verktyg! Synd att man har så lite av det bara ;)

Du blev knappast erbjuden en plats högre upp i resultatlistan, däremot i reklamlistan.

De smyger ju knappast med sin reklam:
google.jpg

[YOUTUBE-ID]WhJhZt_GOqk[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]WALIARHHLII&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Ånä amrikanarna ä ente dumma:gnissla

Back