American Chopper heeela dagen idag!

Är man verkligen så impad?dom delegerar ju mest ut jobb, som dom sedan färdiställer,iofs så är det ju choppers.

twinner skrev:
Är man verkligen så impad?dom delegerar ju mest ut jobb, som dom sedan färdiställer,iofs så är det ju choppers.

Ingen mctillverkare kan göra allt själv. Speciellt när det gäller mindre firmor som gör specialcyklar :mattias
Grundjobbet de gör är ruggigt :yoparty

Jag tror att det är elakt klippt bara för Paul sr ska framstå som en grinig jävel, i själva verket tror jag att han är ganska schysst.

Wow! vilken HELDAG!!!!
Kolla på American Choppers....tog en tur med Hönan...kollade vidare....SÅ ska en söndag vara! :D

Ja, det verkar vara en komplicerad far & son relation dom har, men jag tror många av bråken är ganska hjärtliga.
Jag jobbar själv med farsan, så jag känner igen mycket av grälen....det handlar nog om att pappan alltid vill förverkliga sig & sina idéer genom sin son...eller nått likande!

Duktiga är som i alla fall, Brandmanshojjen var ju helt sanlös!!!

Nej nu måste jag titta vidare!

Tycker svarta änkan var hel grym.
Skulle vara kul att vara duktigt på att bygga hojjar.
Vilken tyckte ni var grymmast??

Guld! Äntligen fick jag se avsnittet där de byggde ihop Comanchehojen, man blir ju våldsamt sugen på en chopper när man ser den!! :klappar
Folket på Discovery vet verkligen hur man sätter ihop ultimata programtablåer: vilda djur, motorsport, medicinska underfundigheter och bäst av allt - ingen fotboll! :D

Heh, verkligen ingen stor fan av choppers men serien är helt klart underhållande :) Kul att se "hojarna" växa fram... och som sagt av så många innan så är ju snacket mellan Senior och Junior för jävla kul ;)

twinner skrev:

Precis min tanke, dom skruvar ju mest bara ihop skiten, dom köper tankar, ramar, skärmar mm. färdigt.. Jesse James är av en annan skola, betydligt mer hantverk

/B

Bj.O.rn skrev:
Precis min tanke, dom skruvar ju mest bara ihop skiten, dom köper tankar, ramar, skärmar mm. färdigt.. Jesse James är av en annan skola, betydligt mer hantverk

/B

Visst delegerar de ut en hel del jobb, men det är ju oftast deras design/tankar om hur hojen ska se som gör det fräckt. Sen bygger de ju en hel del själva ändå.
Det som jag tycker är segt med programmet är "ohh, we've never built anything like this" om precis varenda hoj och 40ggr i varje program.
I övrigt måste jag säga att deras chopperdesign är brutalt jävla fräsch, och jag blir mer och mer sugen på att bygga en hayabusachopper för varje dag som går ;)

oFFkeFF skrev:
Det som jag tycker är segt med programmet är "ohh, we've never built anything like this" om precis varenda hoj och 40ggr i varje program.

haha, så har jag också tänkt när jag sett det, det är maximal återanvändning av fraser, man måste bli galen av att se alla avsnitt i rad.
Just de här intervjuerna med personerna är jobbiga eftersom du säger har de aldrig byggt nåt sånt tidigare och det är ont om tid, det kommer bli awesome och blablabla.

Det roliga är ju hur speciella de är som personer, jag antar att är man som Bj.0.rn mer intresserad av chopperbyggen så finns det bättre program.

Silwer skrev:
Det roliga är ju hur speciella de är som personer, jag antar att är man som Bj.0.rn mer intresserad av chopperbyggen så finns det bättre program.

Nä, jag är mer intresserad av hantverk.. att se någon knacka fram en tank ur några plåtar är mer intressant än chopperbyggen ur en hög kartonger..

Sen kan persongalleriet vara rätt kul, lite banjovarning är det dock..

/B

Bj.O.rn skrev:
Nä, jag är mer intresserad av hantverk.. att se någon knacka fram en tank ur några plåtar är mer intressant än chopperbyggen ur en hög kartonger..

/B

Du kanske inte sett alla program? Men de knackar ju fram skärmar, svetsar ramar, och minsann i ett program knackade han väl till en tank själv?
Olika för olika hojar. De är inte dåliga hantverkare heller, även om det mesta de gör själva är utsmyckandet..

Bj.O.rn skrev:

/B
Ey len! Gör det ultimata, bygg en chopper av en hög kartonger :Bugar

oFFkeFF skrev:
Du kanske inte sett alla program? Men de knackar ju fram skärmar, svetsar ramar, och minsann i ett program knackade han väl till en tank själv?
Olika för olika hojar. De är inte dåliga hantverkare heller, även om det mesta de gör själva är utsmyckandet..

Har sett dom flesta, enda plåtjobbet jag sett var när dom stod å hoppade på en skärm (byggd av en underleverantör) då den var för bred för gaffeln

/B

På tal om Jessie James och West Coast Choppers så har de lite bredare produktion. Allt från soft tails till crossar.

Den här är rätt fet eller vad säger ni - 1800cc

/Shag

Bifogat

• 046.jpg
    046.jpg
    89.2 KB · Visningar: 109
Bj.O.rn skrev:
Har sett dom flesta, enda plåtjobbet jag sett var när dom stod å hoppade på en skärm (byggd av en underleverantör) då den var för bred för gaffeln

/B

Han knackade till "skärmen" bak på comanchehojen, och den blev jäfelfet..
Sen byggde han väl "brandstegesvingen" till brandhojen?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT