AMD / Intel?

?

• Antal röstningar
    0
zykl0n skrev:
Vilken som är bÄst.
Upplägg för pajkastning med andra ord.

:hej

Fast ingen som nappat på detta flame-bite ännu...

Att du inte hade lite PPC'er med också... eller
vad heter skiten som sitter i G5'orna?

Kör själv med en Intel 1,3 & den funkar skitbra!, nästa gång jag uppdaterar ,så blir det Intel igen! :tummenupp Så ÄR Det

Man får vad man betalar för. Intel bättre och dyrare. AMD lite säme och lite billigare. Hur enkelt som hellst.

Apple G5 2*2,5 med 8Gb minne och dubbla Cinema 30" skärmar samt Mac OSX (Unix) såklart.

Eureka skrev:
Apple G5 2*2,5 med 8Gb minne och dubbla Cinema 30" skärmar samt Mac OSX (Unix) såklart.

Fast då får man sälja sin skäl till djävulen för att ha råd också. Det där lär väl gå lös på en 85-90 lök....

-edit- faktum är dock att den snabbaste AMD (A64 4000+) är både snabbare och svalare än den snabbaste från Intel. Förmodligen lite dyrare dock.

Last edited:
Coola Ola skrev:
Fast då får man sälja sin skäl till djävulen för att ha råd också. Det där lär väl gå lös på en 85-90 lök....

Faktiskt så är det billigare än motsvarande i PC Världen!
För det man får ..

Skärmarna är ju grymma som fan med bästa upplösning på 2560 x 1600 i Widescreen kostar dock 29.000 kr/st ink moms. Men jämför med andra skärmar så är den billig !
Likaså den jag har 20" Alu Cinema Widescreen kostar nu endast 9.595 ink moms och 23" 17.495 ink moms.

Datorn går loss på 27.500 ink moms. Minne köper man i närmsta PC butik.

Men för vanligt arbete så behövs inte dessa monster!
Sålde nyss min när jag sålde musikstudion... och köpte en Mac Mini som gör alla jobb extremt fort också.. ljudlöst och bränner Dual DVD :)

http://www.motif.se/macmini/IMG_1913-1.jpg

Last edited:
Coola Ola skrev:

-edit- faktum är dock att den snabbaste AMD (A64 4000+) är både snabbare och svalare än den snabbaste från Intel. Förmodligen lite dyrare dock.

tycker inte att du kan jämföra en 64bits Cpu men en 32bits i pris och snabbhet!

Intel kommer med sin 64bits Cpu snart ( http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/display/pentium4-6xx_5.html ) sedan kan du jämföra istället

Edit!
Kollade på testarna dom har på Intel vs. Amd på olika test Amd är bättre på vissa grejjer och Intel är bättre på viss saker. så tycker att det är skit samma vilket man väljer (om man inte är en märkes bög då :) )

Last edited:
Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...