DieselDoris
Gangster rap made me do it
Gott folk, dela med er av era smaskiga recept nu!
Vad har ni för favoritkäk o.s.v?
Vad har ni för favoritkäk o.s.v?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Wow, avancerat. Vill du komma hit och laga mat till mig?tassen skrev:.europeiska köket, ungerska mustiga vilt grytor. sen är gulashen en favorit.
Asiatisk mat, gör egna rätter, sushi rätter kan vara kanon men ingen favorit.
Pasta rätter, i medelhavets alla varianter. Strimlad biff med färska grönsaker och en het ostsås, kan det vara något ?
Svensk husmanskost, med en touch av indonesisk kryddning. Blir lite intressant

Lartes skrev:Kalla fiskbullar direkt ur burken![]()

Mama mia..... jag som tycker att vanlig chili con carne är gott..... ge mig receptet!!!!!!chrilla skrev:Är besatt av ett lyxrecept på Chili con carne som bla innehåller fyra olika sortes chili, stekt bacon, Worchestershiresås, honung och mycket annat. Får vanlig Chili con carne att smaka som utspätt vakum.
Nitrogen skrev:Mama mia..... jag som tycker att vanlig chili con carne är gott..... ge mig receptet!!!!!!![]()

chrilla skrev:
duckie skrev:Det finns några saker man absolut INTE få ha i chili, dit här bla köttfärs och tomater.
HÄR finns det ett riktigt chilirecept.
tassen skrev:1 vitlöks huvud
2 gula, 2 röda lökar
1 grön 1 röd chillifrukt, urkärnad
gul, grön ,röd paprika. 1 av var
Krossa hacka 6 tomater, eller snikvariant av tomat, ta 2 burkar krossat
Olivolja, bräsera den hackade löken, tillsätt tomaternas krossade delar.
Finhacka paprikan, tillsätt detta tillsammans med halva vitlökshuvudets hela klyftor, dock skalade.
Resterad vitlöksklyftor, krossa med niv eller hackasöder bara.
Nu lite smaksättning:
Honung helst, annars socker, för att bryta ner och neutralicera lite av tomaternas syrlighet. 2 matskedar
Använd soya istället för salt...ca 1 matsked
Basilika, oregano , färska, vad annars, en liten hand flata blandat.
Annanas, mango eller annan chutney, ca 2 matskedar.
krossad färsk svartpeppar. 1 tesked.
Så, låt nu detta sjuda ihop på svag värme ca 15-20 min.under lock , med lite avluftning. paprikan ska vara mjuk men inte slapp.
denna salsa pasaar lika bra varm som kall, till nachos som dipp eller som sås till grillat....![]()

Nitrogen skrev:Jag åt chilicheese på Max förut. Det brände rätt bra i tarmarna sen kan jag lova hahaha.
Är det inte jobbigt att äta mexikansk mat i mexiko? Tänkte att det sista man vill mitt på sommaren är nog att svepa ett ölglas med sambal oelek typ. För det är väl ganska hett i mexico city året om misstänker jag?Biturbo skrev:Jo de är goda..
Gillar du mat med lite drag i kan jag starkt rekomendera den mexicanska maten.. Jag äter godare här varje dag än jag någonsin gjort tidigare..
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |
|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|