Efter att ha läst lite på SFRO så har jag inte blivit mycket klokare. Det jag har lärt mig ryktesvägen är att man kan registrera det som ombyggt fordon om man t.ex. byter motor eller ändrar gaffelvinkel. Stämmer detta först och främst?
Sedan så såg jag för ett tag sedan en Yamaha wr 125 -05 eller -06 på blocket för säkert ett halvår sedan. Denna var lv-registrerad och hade i sig en tzr motor från -91 om jag minns rätt. Denna var alltså registrerad på 11kw och fick framföras med A1 kort enligt försäljaren. Det enda jag kunde tänka mig att han registrerat den maskinen genom var just ombyggt fordon eftersom han har bytt ut motorn. Har jag tänkt rätt då? Är det en möjlighet som han kan ha gjort. Allt detta förutsatt att den verkligen var lv-registrerad och inte e-registrerad på något vis.
En annan sak som dyker upp då är just A1 klassningen. Går det genom amatörbyggt fordon eller ombyggt fordon registrera maskinen som A1?
Är det någon som kan reda ut detta?
Om ni tycker den är felplacerad och bättre hör hemma i teknikforumet eller något så får gärna någon moderator flytta tråden.
Sedan så såg jag för ett tag sedan en Yamaha wr 125 -05 eller -06 på blocket för säkert ett halvår sedan. Denna var lv-registrerad och hade i sig en tzr motor från -91 om jag minns rätt. Denna var alltså registrerad på 11kw och fick framföras med A1 kort enligt försäljaren. Det enda jag kunde tänka mig att han registrerat den maskinen genom var just ombyggt fordon eftersom han har bytt ut motorn. Har jag tänkt rätt då? Är det en möjlighet som han kan ha gjort. Allt detta förutsatt att den verkligen var lv-registrerad och inte e-registrerad på något vis.
En annan sak som dyker upp då är just A1 klassningen. Går det genom amatörbyggt fordon eller ombyggt fordon registrera maskinen som A1?
Är det någon som kan reda ut detta?
Om ni tycker den är felplacerad och bättre hör hemma i teknikforumet eller något så får gärna någon moderator flytta tråden.

Last edited: