Meckoholic
Vroom
- Gick med
- 24 Jul 2005
- Hoj
- KTM 640(såld), KTM 950sm -06 (såld), XR650R(såld), KTM 690 smc, cbr954rr (nuvarande)
Tjena håller på att göra mitt första oljebyte på min ktm 640 -03 och megaamatör som man är så undrar jag vilken skruv det är jag ska lossna vid främre oljefiltret som det står om i den här guiden:
Hittar inte en enda bult som sitter fast i ramen där framme
Bara bultarna till motorfästet i ramen. Bulten för ram-oljan kanske sitter någon annanstans?
Och hur får jag loss oljefiltret fram egentligen? Borde väl inte sitta så jävla hårt eftersom man skurvar tillbaka skiten med enbart handkraft? Men får inte loss skiten med enbart handkraft i alla fall
... Tag en ny behållare, lätta på bulten som sitter alldeles ovanför oljefiltret på ramen (vänster sida).Var beredd med behållaren ...
Hittar inte en enda bult som sitter fast i ramen där framme
Bara bultarna till motorfästet i ramen. Bulten för ram-oljan kanske sitter någon annanstans?Och hur får jag loss oljefiltret fram egentligen? Borde väl inte sitta så jävla hårt eftersom man skurvar tillbaka skiten med enbart handkraft? Men får inte loss skiten med enbart handkraft i alla fall