Amatör-frågor om hur man kommer igång med race

har pratat med en kille ang körning i borås och det kommer vara träningar på onsdagar på rallykross-banan under 07. Bar att vi samlar ihop ett gäng och tar oss ut lite organiserat!=)

dewil skrev:
2658964 har pratat med en kille ang körning i borås och det kommer vara träningar på onsdagar på rallykross-banan under 07. Bar att vi samlar ihop ett gäng och tar oss ut lite organiserat!=)

Schysst, jag e på!:tummenupp

Det är väldigt mycket grus på rallycrossbanan men det är ju kul det med, ska försöka prata med en gentleman om gokartbanan i helgen för att se vad som hägrar.
Sen kan man ju hoppas att det blir nån ändring vid ale ring, men där tror jag folk ligger på så då lär väl info komma om det händer nåt.

dewil skrev:
2658964 har pratat med en kille ang körning i borås och det kommer vara träningar på onsdagar på rallykross-banan under 07. Bar att vi samlar ihop ett gäng och tar oss ut lite organiserat!=)

Att köra på rallycrossbanan har ju gått i år med, och även innan. Den är inte värst mycket att jubla över, tycker jag. Det är istället gokartbanan vi vill åt, den är huuur kul som helst! Men nu är det tyvärr, för tillfället, bom-stopp för att köra på den. Får se om det händer något längre fram.

Men vi som vill köra ändå får väl ta oss ner till bananen och försöka måla upp nå´t mer där nere, och sedan köra lite regelbundet, se till att vi blir några stycken varje gång. Eller?

Eller så får vi göra som Örebroarna...eller så lägger sig alla som vill köra på bana, sig ner och självdör...NOT! Eller, eller, eller...andra förslag på vad göra åt situationen?

dewil skrev:
2657501 kanske var otydlig. menade att jag uppskattar tipsen!:tummenupp
Sorry. Läste det som att du missat vad jag skrev :tomten

Hur som... Ligg i nu ordentligt där nere, ni har ju världens upptagningsområde :tummenupp

Hejsan. Bra tråd detta. Tänkte också dra igång med att börja tävla på amatör/nybörjarnivå. Hoppas på ett bra år som man får ta som ett läroår. Hoppas man är välkommen och får en massa bra tipps o ideer.

Mvh

Last edited:
Hojj

Nu kommer vi till den ständiga frågan. Ska jag behålla min 610:a (som jag tycker om och funkar bra) eller ska man byta till en 450 av ngt slag. 610:an är 4 växlad och det är bra hosst i den och hur står den sig i jämförelse till andra hojjar? Känns som dom flesta kör 450?

Nu kommer vi till den ständiga frågan. Ska jag behålla min 610:a (som jag tycker om och funkar bra) eller ska man byta till en 450 av ngt slag. 610:an är 4 växlad och det är bra hosst i den och hur står den sig i jämförelse till andra hojjar? Känns som dom flesta kör 450?

Ska du enbart köra bana så tror jag personligen det är lättare att lära sig på en 450. Men ska du kombinera lite gata & bana så rekomenderar jag 500cc +.

Finns ju lite olika modeller som heter 610. Men när du säger att det är 4-petad så är det väl en TC610:a. Dvs en cross i grunden? Är väl knappst värt pengarna att bygga om fjädring osv på en så pass gammalt åk. Byt upp dig till ngt med klar fjädring, bromsar osv. Behöver ju inte vara splirrans nytt eller värsting grejer ibörjan.

Bra tänkt men när jag köpte den så var den klar med allt från fjädring till uppsamlingkärl o najjad o klar för race. Har tänkt lite o det får bli denna hojjen en säsong så kan man se vad som händer.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti