AMA Superbike

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det verkar som om Suzuki/Yoshimura fått ordentlig fart på GSXR:en i USA.
Två segrar för Mat Mladin på Fontana. Nu leder han även totalt efter tre körda race.
1. M Mladin 99
2. M DuHamel 92
3. B Bostrom 87
4. A Yates 86
5. E Bostrom 85
6. K Roberts 81
7. S Higbee 64
8. A Deatherage 60
9. V Haskovec 55
10. L Pegram 51.

Fontana
Race 1.
1. Mat Mladin, Suzuki GSX-R1000, 28 laps
2. Aaron Yates, Suzuki GSX-R1000, -14.965 seconds
3. Eric Bostrom, Kawasaki ZX-7RR, -16.351 seconds
4. Ben Bostrom, Honda RC51, -16.639 seconds
5. Kurtis Roberts, Honda RC51, -39.193 seconds
6. Larry Pegram, Ducati 998RS, -60.924 seconds
7. Jason Pridmore, Suzuki GSX-R1000, -82.151 seconds
8. Miguel Duhamel, Honda RC51, -1 lap
9. Steve Crevier, Suzuki GSX-R1000, -1 lap
10. Shawn Higbee, Suzuki GSX-R1000, -1 lap

Race 2.
1. Mat Mladin (Suzuki)
2. Eric Bostrom (Kawasaki)
3. Kurtis Roberts (Honda)
4. Miguel Duhamel (Honda)
5. Aaron Yates (Suzuki)
6. Ben Bostrom (Honda)
7. Anthony Gobert (Ducati)
8. Jordan Szoke (Suzuki)
9. Shawn Higbee (Suzuki)
10. Steve Crevier (Suzuki)
 
Kör jänkarna med ett annat tekniskt reglemente när det gäller fyrorna i superbike?
 
Chrille skrev:
Kör jänkarna med ett annat tekniskt reglemente när det gäller fyrorna i superbike?

Ja. De har inga restriktioner i insuget för fyrorna. Dessutom har Kawasaki fått borra upp sin 750 till 800 cc.
De mer exakta detaljerna om trimningsgrad/bromsar/fjädring etc vet jag inte. De har tittat mer på BSB än på SBK. Kommer ju dock bli problem för Suzuki om de vill ha med sina USA-killar på SBK deltävlingen på Laguna Seca.
 
Goodstuff skrev:
Ja. De har inga restriktioner i insuget för fyrorna. Dessutom har Kawasaki fått borra upp sin 750 till 800 cc.
De mer exakta detaljerna om trimningsgrad/bromsar/fjädring etc vet jag inte. De har tittat mer på BSB än på SBK. Kommer ju dock bli problem för Suzuki om de vill ha med sina USA-killar på SBK deltävlingen på Laguna Seca.

Duccarna måste köra med omodifierade trottelhus åsså, skiljer en hel del mot ett som är homilogiserat i WSB kan man säga...

/B
 
Bj.O.rn skrev:
Duccarna måste köra med omodifierade trottelhus åsså, skiljer en hel del mot ett som är homilogiserat i WSB kan man säga...

/B

Visste jag inte. Kan tänka mig att det är stor skillnad på "orginal" och "SBK-top of the line"......
 
Goodstuff skrev:
Visste jag inte. Kan tänka mig att det är stor skillnad på "orginal" och "SBK-top of the line"......

Vet inte hur stora hus dom har på 998-orna i wsb men på 996an så var gathuset 50mm å wsb 60.. 998an har som standard 54mm

/B
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top