Aluminiumsvetsare

Fredsfursten

Medlem
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
GSX1400, -01
Är det någon som vet var man kan få lite aluminium svetsat i trakten? Jag har hittat ett par företag, men de är mer "produktionsföretag" och inte så vana vid att man kommer och vill ha lite hjälp med en båge... Finns det ex bilverkstäder som svetsar aluminum? Eller ännu hellre - finns det någon hobbypulare på forumet som har lust att hjälpa till och tjäna några hundringar eller ett par flaskor sprit...

Hittar du någon så lägg upp det här vet fler som vill ha svetsat

Fredsfursten skrev:
2239255 Är det någon som vet var man kan få lite aluminium svetsat i trakten? Jag har hittat ett par företag, men de är mer "produktionsföretag" och inte så vana vid att man kommer och vill ha lite hjälp med en båge... Finns det ex bilverkstäder som svetsar aluminum? Eller ännu hellre - finns det någon hobbypulare på forumet som har lust att hjälpa till och tjäna några hundringar eller ett par flaskor sprit...

Vad är det för grejor det handlar om? Hur mycket jobb är det? Krav på utseende, hållfasthet osv?

Har ett parasol som skruvas ihop på mitten, som gängorna inte vill vara med längre....
Ngn som kan svetsa ihop det så det blir "stumt" :va

Limstift skrev:
2239926 Vad är det för grejor det handlar om? Hur mycket jobb är det? Krav på utseende, hållfasthet osv?

Jag vill ändra lite i bakre ramen, tänkte vinkla upp de undre rören (20x25mm, 2mm gods) så de får en brantare vinkel uppåt/bakåt och svetsa dit dom igen mot dom övre rören. Inne vid ramen får man då bryta dom lite vilket också behöver svetsas. Jag gör allt förarbete med att plocka bort och kapa så jag föreställer mig att det inte handlar om så mycket jobb. Alusvetsning kan jag inget om, men hade det varit stål hade man gjort det på 20 min.

Rasorblade skrev:
2240804 Har ett parasol som skruvas ihop på mitten, som gängorna inte vill vara med längre....
Ngn som kan svetsa ihop det så det blir "stumt" :va
Förbrukningsvara. Skaffa nytt på McD som alla andra :näsblod

Fredsfursten skrev:
2241025 Jag vill ändra lite i bakre ramen, tänkte vinkla upp de undre rören (20x25mm, 2mm gods) så de får en brantare vinkel uppåt/bakåt och svetsa dit dom igen mot dom övre rören. Inne vid ramen får man då bryta dom lite vilket också behöver svetsas. Jag gör allt förarbete med att plocka bort och kapa så jag föreställer mig att det inte handlar om så mycket jobb. Alusvetsning kan jag inget om, men hade det varit stål hade man gjort det på 20 min.

Pm'a så kan vi säkert fixa det...

aluminium svetsning

Jag kan hjälpa till om ni inte skall dra hit en hel mc.Jag håller till mestadeles i Göteborgs trakten,är utlånad till olika företag,men lite smådetaljer som man kan bära med sig är väl okej att svetsa ihop på rasten.Om jag har tid hjälper
jag gärna till. :tuttar
Jag är med i en tråd som heter (Vi som puttar motard i Göteborg! åktråd bl.a.)
Där kan ni få tag i mig.

Får väl hoppas att de löst sig för honom efter 4 år.. :tungan

inte för att på något sätt vara elak mot föregående talare, men varför söker man upp en 4 år gammal tråd och ger ett tips? inte en trådkapning med en fråga utan enbart ett tips :va

inte för att på något sätt vara elak mot föregående talare, men varför söker man upp en 4 år gammal tråd och ger ett tips? inte en trådkapning med en fråga utan enbart ett tips :va

han tänkte att du kan säkert behöva svetsa din topp så småningom:D Om den blir klar nån gång:tungan

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna