Alternativa strypsatser till motarder

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
God kväll alla motard-ägare!

Drabbades i sommar av motard-febern och har därför fått för mig att det är motard som gäller de närmaste åren. Det finns dock ett par saker som talar emot denna framtida källa av glädje; cash (eller avsaknandet där av...) och STRYPSATER

Skulle helst av allt vilja ha en 400 kubikare (framförallt DRZ 400), men eftersom dessa i regel väger mindre än 156kg kan man inte ha 25kw strypningar till. Har någon annan erfarenhet av detta problem, samt lösning på det? Kan tillverkaren kanske ha strypsatser eller borde jag ringa upp någon mc-verkstad?

Skulle även vilja veta vart i vårt av-långa land man kan köpa färdiga motard-kitt för en (relativt) billig peng?

Tacksam för svar :pannkyss

Du kan tillverka en egen strypningssats ex trottelstopp, insugsbricka, ställa tändningen så den går piss, plugga ljuddämparen med ett hål som är LITET etc,etc. Men då måste du köra hojen i bänk så att du har papper på att hojen är på x antal Kw så du kan visa besiktningsmannen.
har för mig att mc-kompaniet kan special tillverka stypsatser till dig om dom inte har det i sitt sortemente som är ganska stort.
Annars finns det väl vissa motarder som har larvigt liten effekt angiven i papprena bla Ktm och Husaberg tror jag.

tack så mycket!

ska höra med mc-kompaniet imorgon...

Någon som vet någon återförsäljare av motard-kitt?

Bara en liiiten fundering, är det inte 35kw som gäller nu? Eller är det först nästa år det slår igenom? Eller slår det inte alls igenom? Fick för mig att det var bestämt iomed de nya uppkörningsreglerna...

OlleR skrev:
Bara en liiiten fundering, är det inte 35kw som gäller nu? Eller är det först nästa år det slår igenom? Eller slår det inte alls igenom? Fick för mig att det var bestämt iomed de nya uppkörningsreglerna...

ingen skulle vara gladare då än jag :) (de flesta hojarna jag kollat på ligger på runt 32kW :huvet, 7 för mkt)

har dock inte hittat några belägg för detta, har du någon källa du vill dela med dig av? :va

mini-knutten skrev:
ingen skulle vara gladare då än jag :) (de flesta hojarna jag kollat på ligger på runt 32kW :huvet, 7 för mkt)

har dock inte hittat några belägg för detta, har du någon källa du vill dela med dig av? :va
Jag har för mig att det har stått på vv.se i nå dokument där, men nu hittar jag inte igen det...

http://www.vv.se/Filer/12036/internationell_litteraturstudie.pdf

Där står det på sid 18, men det verkar ju inte vara de svenska reglerna...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti