Alternativa luncher

Inte olagat mat, men enkel.

Koka 3-min makaroner och vanlig varmkorv i samma kastrull, ät sedan direkt ur kastullen.

Disk = En kastrull och en sked. :tummenupp

Inte olagat mat, men enkel.

Koka 3-min makaroner och vanlig varmkorv i samma kastrull, ät sedan direkt ur kastullen.

Disk = En kastrull och en sked. :tummenupp

Jodå, man sticker ju inte alls ut med att stå och laga makaroner och varmkorv i kontorets fikarum för att sedan dessutom käka direkt ur kastrullen :tungan ;)

Gör som norrmännen och käka macka till lunch. :crash

Nej men seriöst, lite matigare smörgåsar är ju inte helt fel... typ Subs.

är åxå lat o slapp samt snål som en j*** .... köper typ en låda med sånnahärna måltidsersättningar på dryck (choklad å vaffan dom nu smakar) , kostar 10spänn styck om man köper en låda
står mig till middan på en sån ... :tummenupp ... åsså går man ner i vikt nått förbannat snabbt om man nu ska tro på reklamen :D (tror inte jag tappat ett gram sen jag började med den "dieten")

Havregrynsgröt i micro. Behöver bara ha gryn o salt, vattenkran o micro finns säkert.

En burk Keso (feta/oliv är bäst), ett paket billig tysk påläggskorv typ mortadella eller Jagdwurst samt en liten burk majskorn som kan öppnas utan konservöppnare. 15+10+7=32 kr för lunch. LCHF FTW :)

Havregrynsgröt i micro. Behöver bara ha gryn o salt, vattenkran o micro finns säkert.
Saltet är överkurs. Jag har aldrig salt i havregrynsgröten. Använder inte något salt när jag kokar pasta, ris eller potatis heller.

Grillad kyckling och potatissallad.

Personligen så äter jag hellre en vanlig sallad till dock.

sixpac 7.2 behöver inte mycket tillagning, energiinnehållet är högt nog till att hålla dig i gång resten av dagen.
Serveras väl kyld, fast rumstemp går också bra.

På stående fot är en påse ostbågar också svårslaget. Sköljes ned med en kall pilsner. Eller gör som studenterna - köp nudlar med smak och koka ett par påsar till lunch... 6kr totalt och bra bukfylla.

Gör rejäla chibbahmattahattas (stora bullar) med god fyllning. Jag brukar iof köpa mina men bacon, kyckling, sallad, tomater, dressing (kan vara majonäs, den är sinnessjukt god). Jag har jobbat som hantverkare och då fanns det inte micro att tillgå. Man står sig helt ok på mackor.

Annars rekommenderar jag någon form av sallad. pytt i panna går också att äta kall. Har du bil i jobbet så kan du ställa den ovanpå motorn en stund om du har en burk som pallar.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti