TheCrow
Ny medlem
Bmw r 1200 rs?
Ja den ser ju inte oäven ut om man kan leva med en boxer :0)
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bmw r 1200 rs?
Min sambo har en GSX1250FA, och om jag jämför den med min Z1000SX så är SXen mycket snärtigare i gasresponsen, har påtagligt mer effekt, är påtagligt mycket lättare och svänger påtagligt mycket kvickare. Om man gasar ordentligt så lyfter de gärna framhjulet på ettan och tvåan, vilket jag inte riktigt fick att hända på sambons GSX.Den har också en sportigare sittställning, och en mycket högre sittställning men fortfarande inte speciellt framåtlutad. De har ungefär samma aktionsradie på en full tank med, om man inte eldar på för kung och fosterland för då drar SXen märkbart mer. När vi körde ner till Nürburgring så hade hon 10 mil kvar i tanken när jag var nere på reserven och vi hade fritt och fint på autobahn.
Nä Fixxer cyklarna är lite för tunga för att resa sig, dessutom rätt framtunga. Inte för att det gör mig nått direkt då jag gärna håller hjulen på backen.
1250:in är specad till 98hk om jag minns rätt och kostade ca 30' mer än 650:in som har 85hk och i övrigt så skiljer det inte nått annat än lite vikt.
Så 1250:in har aldrig känts aktuell. Alla mina hjärnceller skriker kawasaki för det är det rationella valet och hjärtat tjuter italienare![]()
Var jävligt nöjd med min Bandit 1250 som jag hade i ca 2000 mil, men rolig? Det var den inte, snarare trygg och tung. Fin motor dock!
Har 2 gånger vart nära att köpa 1000 sx, första gången blev det en FZ1 pga ekonomi, andra gången blev det en Ducati Hyperstrada då gick jag på vad hjärtat sa.
Ja den ser ju inte oäven ut om man kan leva med en boxer :0)
Skönt att inte bara är jag som kollat på Z1000SX och undrat om det finns något som konkurrerar. Har inte hittat något som på pappret ser lika bra ut. Mycket för pengarna känns det som.
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |