Alternativ till Vimeo/Youtube? (3,5GB)

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
CBR900RR -96:a
Hej!

Sitter på en rulle (egenfilmad/klippt) men med pålagd musik som väl kanske inte helt är mina egna verk. Med andra ord kommer Youtube säga nej och Vimeo vill ha pröjs för att ta sig an mitt kanonverk(?).
Finns det då nåt gratis alternativ för dessa giganter?
Om jag vill ha HD? Ja men självklart! :D

Låter som du har den i redigeringsformat. Konvertera den till ett uppspelningsformat istället så blir den betydligt mindre.

Låter som du har den i redigeringsformat. Konvertera den till ett uppspelningsformat istället så blir den betydligt mindre.

Det ska jag testa, aldrig lekt med sånt här förut :)
Nån med dummietips hur jag gör det i Pinacle 12? :)

Last edited:
Finns ett program som heter Dr.DivX eller liknande. Tror det finns på www.divx.com, då kan du köra en avi genom det programmet och få ut en fin liten fil.

Låter som en smart grej men det gick att välja DivX direkt i Pinnacle såg jag sen också. Kvalitén bör väl bli bra i DivX också? Dom olika formaten kan jag inte alls som sagt :)

Låter som en smart grej men det gick att välja DivX direkt i Pinnacle såg jag sen också. Kvalitén bör väl bli bra i DivX också? Dom olika formaten kan jag inte alls som sagt :)

Kolla om du har en som heter h.264, den körde jag och jag tycker det blev bra, fanns en som hette h.264 Blue-ray men det kändes överkurs.

Här har du ett snabbt, smidigt gratisprogram som konverterar mellan allehanda format.

Välj din film, välj DivX, välj "original size", laborera med bitraten tills du är nöjd men förslagsvis väljer du någon av de högre...

http://www.any-video-converter.com/products/for_video_free/ :fakta

Nyheter
Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...