Alternativ till vHoldr och GoPro!

Ser att vi delar smak när det gäller kameror och hojar :D Dock är din Rs lite nyare, men kamerorna kan det inte var så stora skillnader på :)

Nä, vad har du för kamera? :)

Limma inte fast plexi, det blir så lätt repigt. Jag skulle ta vanligt fönsterglas ist, är ni oroliga ta lite tjockare, typ 6mm. Tål en bra smäll(hur våldsam smäll tål inte lyktglas på typ ett extraljus, och det är inte i närheten av 6mm...) Sen spricker det nog mest troligt bara vid en bra smäll, då är det väl bara att byta ut...

För övrigt, så det som var filmat med den där helmetcamen verkade vara en ruggigt skön bana, blev lite sugen :)

Glas är säkert bättre än plexiglas, dock så har jag inga som helst verktyg som kan skära ut glas. Plexiglas kan man ju i princip klippa ut en kantig cirkel och sen slipa den rund, men glas är bättre mot repor osv utan tvekan! :tummenupp

Haha, då är det verkligen inte så stor skillnad på dom! :tummenupp

Vad kör du med för objektiv? :)

Nikkor 18-55mm F/3.5-5.6G VR (det som följde med) och ett Tamron SP AF 11-18mm F/4.5-5.6 (vidvinkel) :) Sen så tror jag att jag ska köpa ett zoomobjektiv i vinter, men jag vet inte riktigt vilket och dessutom så vill jag lacka om fälgarna på aprilian så jag får prioritera :D

Vad har du själv? :)

Nikkor 18-55mm F/3.5-5.6G VR (det som följde med) och ett Tamron SP AF 11-18mm F/4.5-5.6 (vidvinkel) :) Sen så tror jag att jag ska köpa ett zoomobjektiv i vinter, men jag vet inte riktigt vilket och dessutom så vill jag lacka om fälgarna på aprilian så jag får prioritera :D

Vad har du själv? :)

Jag har ett 18-105mm VR och ett fast 35mm :)

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul